آمادگی سپاه ثارالله کرمان برای اجرای فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 4050859
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳

آمادگی سپاه ثارالله کرمان برای اجرای فعالیت‌های قرآنی

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با بیان اینکه استمرار در قرائت قرآن قلب انسان را با هر سختی آرام می‌کند، گفت: در حوزه برنامه‌های قرآنی هر تصمیمی انجام شود همکاری خواهیم کرد.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله کرمان، امروز، 30 فروردین‌ماه در نشست با فعالان قرآنی سپاه ثارالله استان با اشاره به دو آیه «يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ: ای مردم، شما همه به خدا فقیر و محتاجید و تنها خداست که بی‌نیاز و غنیّ بالذّات و ستوده صفات است»(فاطر/15) و «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَ الْفُرْقانِ...: ماه رمضان(همان ماه‏) است که در آن، قرآن فرو فرستاده شده است(کتابى‏)که مردم را راهبر، و (متضمّن‏) دلایل آشکار هدایت و (میزان‏) تشخیص حق از باطل است...»(بقره/185)، گفت: این آیات بزرگترین تذکر به ما است و اگر در این دو آیه تأمل کنیم سعادتمند می‌شویم.

وی با بیان اینکه زیربنای نظام تربیتی انسان قرآن است، گفت: آموختن و استمرار در قرائت قرآن قلب انسان را با هر سختی آرام می‌کند. اگر انسان باور به حقیقت قرآن داشته باشد می‌تواند به معرفت برسد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان ادامه داد: قرآن را بدون اهل‌بیت(ع) نمی‌توان ترویج داد زیرا آن‌ها مفسرین واقعی قرآن هستند و بدون اهل‌بیت(ع) نمی‌توان قرآن و احکام الهی را فهمید.

وی با بیان اینکه اگر نظام تربیتی قرآن ساری و جاری شود کارساز است، به بیان خاطره‌ای از قرائت قرآن رزمندگان ایرانی در زمان اسارت و نتایج آن پرداخت و گفت: تربیت قرآنی مهم است و اگر خروجی ما تربیت قرآنی شود قابل توجه و کارساز خواهد بود.

سردار معروفی با بیان اینکه قطعا کسی که قرآن می‌خواند گناه کبیره نمی‌کند زیرا قرآن مصونیت افزا است، گفت: در حوزه قرآنی هر برنامه‌ریزی که انجام شود کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha