قزوین از استانهای سرآمد در تربیت حافظان قرآن است
کد خبر: 4051004
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۸

قزوین از استانهای سرآمد در تربیت حافظان قرآن است

مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن با بیان اینکه مهد قرآن قزوین سرآمد شعب دیگر است، گفت: در سیزدهمین دوره از مسابقات حفظ قرآن، همانند سال‌های گذشته قزوین خوش درخشید و یک چهارم حافظان قبول شده در آزمون نهایی  از مهد قرآن این استان بودند.

سیدمحمود چاوشی، مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآنبه گزارش ایکنا از قزوین، سیدمحمود چاوشی، مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن در مراسم تجلیل از حافظان مهد قرآن استان قزوین که شب گذشته، ۳۰ فروردین‌ماه در شبستان امام علی(ع) مسجدالنبی قزوین برگزار شد، گفت: مهد قرآن سال ۷۱ با هدف حفظ قرآن در یکی از محلات شهر تهران شروع به کار کرد؛ تعدادی از نوجوانان در ابتدا با نوارهای قرآن حفظ را شروع کردند و کمتر از یک سال شعب مهد قرآن در دیگر محلات تهران تأسیس شد.

وی افزود: بعد از چند سال شعب استانی شکل گرفت، اولین استان قم بود و سال ۷۷ با حمایت‌های آیت‌الله باریک‌بین، مهد قرآن در استان قزوین راه‌اندازی شد و در حال حاضر ۱۴۳ شعبه مهد قرآن در کشور فعال است.

مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن اظهار کرد: مقام معظم رهبری تأکید داشتند که در کشور ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، تاکنون ۴ هزار حافظ کل قرآن کریم توسط مهد قرآن تربیت شده و این مؤسسه در این حوزه پیشتاز است. اگر می‌خواهیم جامعه‌‌ای ایمن داشته باشیم باید به حفظ قرآن توجه کنیم، در مهد قرآن فهم و تدبر در کنار حفظ قرآن مورد توجه قرار گرفته است چراکه ما معتقد هستیم حفظ قرآن نباید تک‌بعدی باشد‌.

این مسئول افزود: سالانه یک بار آزمون نهایی در ۲ مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود، در آزمون کشوری داوران بین‌المللی آزمون شفاهی می‌گیرند، همچنین آزمون‌های ترجمه، تدبر و مفاهیم نیز برگزار می‌شود.

چاوشی بیان کرد: در سیزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قران کریم بیش از ۲۰۰ حافظ در مرحله استانی شرکت کردند که در نهایت ۷۹ نفر توانستند گواهی دریافت کنند، شکل کار ما مسابقه‌ای نیست هرکسی که حدنصاب نمره را دریافت کند به مرحله کشوری راه پیدا می‌کند و محدودیتی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات همانند سال‌های گذشته استان قزوین خوش درخشید و در صدر مهد قرآن‌های کشور قرار گرفت، امسال یک چهارم حافظان قبول شده در آزمون نهایی از مهد قرآن استان قزوین بودند، مهد قرآن قزوین سرآمد شعب دیگر است.

مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن گفت: برای اینکه جامعه قرآنی و ایمن داشته باشیم باید فرهنگ حفظ، تفسیر و تدبر در قرآن را توسعه دهیم، شیوه کار ما مانند حوزه علمیه است و حافظان قرآن مربی سطوح پایین می‌شوند.

وی در پایان تصریح کرد: مهد قرآن سرمایه قرآنی عظیم و معنوی است، ما هیچ هزینه‌ای از شرکت‌کنندگان در دوره‌های قرآنی دریافت نمی‌کنیم، اگر حمایت خیرین قرآنی نباشد این کارها تعطیل می‌شود، نوجوانان و جوانانی که در راه قرآن قرار دارند را باید تشویق کنیم که در این راه بمانند این کمک‌ها گاهی باید به صورت جوایز نقدی باشد.

انتهای پیام
captcha