سیاست دوگانه کشورهای غربی در برابر مسلمانان
کد خبر: 4051647
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

سیاست دوگانه کشورهای غربی در برابر مسلمانان

امام‌جمعه اهل سنت ارومیه گفت: کشورهای غربی همواره علم دفاع از حقوق بشر را برمی‌دارند اما وقتی موضوعات مربوط به حق و حقوق مسلمانان می‌شود روزه سکوت گرفته و از آن به عنوان آزادی بیان نام می‌برند در حالی که آتش زدن قرآن تجاوز به حقوق مسلمانان است.

ماموستا مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام‌جمعه اهل سنت ارومیه، دوم اردیبهشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت علی(ع)، اظهار کرد: ایشان اسوه والای عدل و عدالت در جامعه هستند و در طول زندگی گهربار خویش همواره به برقراری عدالت در بین مردم کوشا بودند.

وی افزود: زمانی که حضرت علی(ع) به ضرب شمشیر ابن‌ملجم مرادی زخمی شدند ایشان عدالت را در مورد وی نیز اجرا و فرمودند: «او را نیز به مانند من تنها یک ضربه بزنید و حق ندارید بیش از آن او را اذیت کند و اگر زنده ماندم خود می‌دانم که چگونه با ابن‌ملجم رفتار کنم.»

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه ادامه داد: دنیای امروز تشنه اجرای عدالت علوی است و باید همگان برای برپایی چنین عدالتی در جامعه تلاش کرد و این ویژگی را به نسل‌های جوان انتقال داد.

وی ضمن محکومیت حادثه آتش زدن قرآن کریم در سوئد، تصریح کرد: امروز بیش از ۱.۵ میلیارد نفر مسلمان در دنیا زندگی می‌کنند که قرآن به عنوان یک کتاب مقدس و مشترک در بین آنها قابل احترام و ارزش است و سازمان‌های حقوق بشر نباید اجازه بدهند اقدامات این چنینی موجب تحریک احساسات مسلمانان شود.

ماموستا کلشی‌نژاد یادآور شد: کشورهای غربی همواره علم دفاع از حقوق بشر را برمی‌دارند اما وقتی موضوعات مربوط به حق و حقوق مسلمانان می‌شود روزه سکوت گرفته و از آن به عنوان آزادی بیان نام می‌برند در حالی که آتش زدن قرآن تجاوز به حقوق مسلمانان است.

وی بیان کرد: این آزادی بیان در حالی است که اگر کسی در کشورهای غربی به شخصیت‌های بزرگ و رهبران آنها توهین کند فوری بازداشت شده و اجازه فعالیت به وی را نمی‌دهند.

انتهای پیام
captcha