جریان‌های انحرافی در عراق محصول درگیری جناح‌های شیعی است
کد خبر: 4051671
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵

جریان‌های انحرافی در عراق محصول درگیری جناح‌های شیعی است

امام‌جمعه چهاربرج گفت: جریان‌های انحرافی در عراق محصول درگیری جناح‌های شیعی با یکدیگر و غفلت از وظایف اصلی‌شان در خدمت به مردم و اخراج کامل آمریکا از عراق است.

اصغر جلالی امام جمعه چهاربرجبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام اصغر جلالی، امام‌جمعه چهاربرج، ۲ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چهاربرج با بیان اینکه جامعه بشری تشنه اسلام علوی است، اظهار کرد: فرامین حضرت امیرالمومنین(ع) برای حکومت و باید و نبایدهای او در اداره مملکت، بهترین ترازو یا سرمشق و الگو است برای این که جزء جزء گفتارها و رفتارهای حکومت اسلامی را با آن بسنجیم و به عیار اصلی یا بدلی بودن آن پی ببریم.

وی با اشاره به روز قدس و با تاکید بر حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس، افزود: شرایط منطقه و به‌ویژه فلسطین و التهابات و حوادثی که در کرانه غربی رود اردن و غزه درحال وقوع است، بر مظلومیت مردم سلحشور و مقاوم فلسطین افزوده است.

امام‌جمعه چهاربرج اهانت به قرآن کریم را نشانه ضعف منطق غرب در برابر اسلام عنوان کرد و ادامه داد: این‌گونه اقدامات کور و بی‌منطق نشان از ضعف و استیصال غرب در مقابله با موج اسلام‌گرایی در جهان و ناشی از فقدان منطق محکم آنها در پاسخگویی با منطق فاخر و قوی اسلام بوده و حکایت از تداوم حاکمیت استانداردهای تبعیض‌آمیز و دوگانه در غرب دارد.

وی با بیان اینکه این اولین‌بار نیست که اهانت به قرآن و قرآن‌سوزی در سوئد و کشورهای غربی اتفاق می‌افتد، گفت: مردم مسلمان ایران، حوزه‌های علمیه و مراجع عظام و حکومت جمهوری اسلامی و کارگزاران نظام در همه سطوح، همچنین نخبگان ایرانی از هر دین و مذهب این گونه اقدامات خبیثانه را به‌شدت محکوم کرده و اهانت به قرآن کریم را که کتاب مقدس دو میلیارد مسلمان است اهانت به ساحت همه انبیاء الهی و کتب آسمانی و توهین به همه ادیان می‌دانند.

حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه انبوه اطلاعات درست و نادرستی است که یافتن منبع موثق و مطمئن را دشوار می‌سازند، از مدل‌هایی است که افکار عمومی را از هنجارها و مبانی پذیرفته شده در جامعه دور کرده و انسجام اجتماعی را متلاشی می‌کند، گفت: راه اصلی مقابله با فرایند اینفودمیک تولید آگاهی در زمان و موقعیت درست و واکنش سریع نسبت به مسائل، تعمیق مساله را مدیریت و شکل‌گیری بحران را خنثی خواهد کرد.

وی به ظهور برخی جریان های انحرافی در عراق نیز اشاره کرد و گفت: جریان‌های انحرافی مانند الصرخی پشتوانه مردمی در عراق ندارد بلکه صرفاً با عوامل برهم‌زننده امنیت و ثبات عراق و جریان‌های افراطی و انحرافی هم‌سو شده است.

حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه گروه‌های شیعی عراق به هر میزانی که بر تشدید اختلافات سیاسی خود اصرار داشته باشند باید شاهد ظهور این جریان‌های انحرافی باشند، گفت: این گونه جریان‌های انحرافی محصول درگیری جناح‌های شیعی با یکدیگر و غفلت از وظایف اصلی‌شان در خدمت به مردم و اخراج کامل آمریکا از عراق است.

وی در ادامه به لیالی پرفیض قدر نیز اشاره کرد و گفت: ما به تقدیرهایی احتیاج داریم که خیر دنیا و آخرت ما باشد، و شادی و آرامش را برای‌مان به ارمغان بیاورد و چون پایه تقدیر، قَدَر است، ما در این شب به فهمیدن اندازه‌ها و برنامه، احتیاج داریم.

امام جمعه چهاربرج با با بیان اینکه ما باید تقدیرات خود را به اندازه و بر‌اساس خود حقیقی‌مان که عاشق الله است درخواست کنیم، گفت: کسی که شب قدر بزرگ‌ترین آرزویش داشتن همسر یا شفای بیماری یا پول است، قطعاً با قیمت واقعی، به تقدیر وارد نمی‌شود، اگر بزرگ‌ترین خواسته‌ها و دغدغه‌های فردی ما در همین حدود باشد و خودمان را این قدر کوچک نگاه کرده‌ایم، در نتیجه، آن تقدیری که به دست مبارک حضرت می‌دهیم، کوچک خواهد بود.

 

انتهای پیام
captcha