پیشنهاد فراکسیون صدر برای جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با اسرائیل
کد خبر: 4052215
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷

پیشنهاد فراکسیون صدر برای جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با اسرائیل

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق اعلام کرد فراکسیون تحت رهبری وی در گارلمان عراق طرح جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط عراق را رژیم صهیونیستی را به جریان می‌اندازد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المیادین، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با انتشار توییتی نوشت: یکی از مهم‌ترین دلایلی که من را به مشارکت مجدد جریان صدر در روند انتخابات واداشت، مسئله عادی سازی روابط و جاه طلبی اسرائیل برای تسلط بر عراق عزیزمان است.

وی افزود: به همین دلیل، فراکسیون جریان صدر با هم‌پیمانانش به زودی طرح قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تعامل با آن را برای رأی‌گیری به پارلمان ارائه خواهد کرد. مقتدی صدر به موعد ارائه این طرح به پارلمان اشاره‌ای نکرده است.

رهبر جریان صدر در این توئیت با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی ورود وی به فرآیند سیاسی و انتخابات عراق مقابله با چشم‌داشت‌های رژیم‌صهیونیستی و روند عادی‌سازی بوده است، نوشت: عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی باید به عنوان یک جرم تلقی شود.

چند ماه پیش، حدود ۳۰۰ عراقی از جمله برخی از روسای قبایل (عشایر) در کنفرانسی که در اقلیم کردستان عراق با حمایت یک سازمان آمریکایی برگزار شده بود، خواهان عادی‌سازی روابط با اسرائیل شدند.

در پی درخواست برخی از نمایندگان قبایل اربیل برای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل، دولت عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بغداد نشست‌ نمایندگان برخی از قبایل اربیل در راستای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را نمی‌پذیرد.

در این بیانیه تاکید شده است: نظرات مطرح شده در این نشست‌ها شخصی بوده به نمایندگی از مردم عراق نیست. هدف این نشست‌ها تحریک تفرقه‌‌افکنی مذهبی پیش از انتخابات دهم اکتبر است.

برگزاری نشست اربیل با حمایت حزب دمکرات کردستان عراق صورت گرفت که هم اکنون از متحدان مقتدی صدر در جریان تشکیل دولت آینده عراق است.

انتهای پیام
captcha