مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غریی منصوب شد
کد خبر: 4052635
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غریی منصوب شد

طی مراسمی از زحمات محمود بدلی تقدیر و جعفر برزگر به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن آذربایجان غربی منصوب شد.

اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با حضور اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد کشور برگزار و طی آن از زحمات محمود بدلی تقدیر و جعفر برزگر به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن آذربایجان غربی منصوب شد.

رئیس بنیاد مسکن کشور در این مراسم با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این بنیاد است، اظهار کرد: تاکنون در ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور طرح هادی اجرا شده و برای هر روستا یک کتابچه و طرح هادی مصوب شده است.

اکبر نیکزاد با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها در تمام روستاهای کشور در مدت ۱۰ سال باید طرح هادی اجرا شود، افزود: براین اساس سالانه طرح هادی باید در چهار هزار روستا اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 50 درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند، ادامه داد: مقرر شده است سالانه در سطح کشور 200 هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شود.

وی تصریح کرد: چشم‌اندازی اجرای طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی است که تا سال 1410 تمام خانه‌های روستایی مقاوم‌ شده باشند و هیچ خانه غیرمقاومی وجود نداشته باشد.

رئیس بنیاد مسکن کشور صدور سند واحدهای مسکونی روستایی را نیز یکی دیگر از اقدامات این نهاد برشمرد و خاطرنشان کرد: تاکنون برای سه میلیون 800 هزار خانه روستایی و خانه‌های شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت صادر شده است.

وی با اشاره به فعالیت ستادهای بازسازی گفت: ۱۴ ستاد بازسازی در ۱۴ نقطه حادثه‌دیده کشور فعال بوده و در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

دیوار ساحلی در روستاها ساخته شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه از نظر اجرای طرح هادی این استان در رتبه‌های پایین کشور قرار دارد، تصریح کرد: متوسط اجرای طرح هادی در سطح کشور 52 درصد بوده که این آمار در آذربایجان غربی تنها 35 درصد است.

یاسر رهبرین اضافه کرد: از آنجایی که آذربایجان غربی یک استان با اقتصاد کشاورزی و دامپروری بوده و 36 درصد جمعیت آن در روستاها زندگی می‌کنند نیاز است که اعتبار ویژه‌ای برای اجرای طرح هادی در روستاهای استان اختصاص داده شود.

وی خاطرنشان کرد: از میان دو هزار و 58 روستای بالای 25 خانوار استان نیاز است تا طرح هادی در 966 روستا مورد بازنگری قرار بگیرد تا با بهبود شرایط رفاهی و زیرساختی در روستاها شاهد کاهش آمار مهاجرت باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: از آنجایی که این استان در یک منطقه زلزله‌خیز قرار داشته و اغلب روستاهای آن نیز در کنار رودخانه‌ها واقع شده خطر سیل همواره در این مناطق وجود دارد که برای ایجاد دیوار ساحلی در روستاهای استان باید توجه داشت.

تامین زمین برای ساخت مسکن روستایی؛ اولویت مهم بنیاد مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی نیز در این مراسم برنامه‌ریزی برای تامین زمین برای ساخت مسکن روستایی و شهری را یکی از دغدغه‌های اصلی این اداره‌کل در دوره جدید برشمرد.

جعفر برزگر برقراری عدالت در نظام پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی و شهری را نیز یکی دیگر از برنامه‌های این اداره‌کل عنوان و تصریح کرد: بنیاد مسکن یک بنگاه اقتصادی نیست و هدف آن خدمات‌رسانی به روستاهای سطح استان است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی در استان شتاب می‌گیرد، گفت: بنیاد مسکن ماشین‌آلات و تجهیزات زیادی در اختیار دارد که با استفاده از این ظرفیت سعی خواهد کرد به اجرای این طرح در استان سرعت بخشد.

انتهای پیام
captcha