بهسازی ۷۲ روستا در تویسرکان
کد خبر: 4053212
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹

بهسازی ۷۲ روستا در تویسرکان

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تویسرکان گفت: بهسازی ۷۲ روستا در شهرستان آغاز شده که از این تعداد بهسازی ۴۹ روستا به اتمام رسیده و ۱۸ روستا هم در مرحله فاز دوم در حال انجام است.

بهسازی روستاسهیل مومیوند، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تویسرکان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، گفت: عملیات اجرایی هفت پروژه به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن به فرمان امام(ره) با حضور مسئولان شهرستان آغاز شد که اعتبار عملیات بهسازی این ۷ روستا شامل روستای دولایی، پیرغیب، رودآور، حاجی‌آباد، کهنوش، جعفریه و باباپیر بالغ بر ۲ میلیارد تومان است که در سال گذشته تأمین شد.

وی ادامه داد: بهسازی برخی از این هفت روستا در فاز اول و برخی در فاز دوم در تکمیل عملیات سال‌های گذشته انجام خواهد شد.

مومیوند با بیان اینکه بهسازی ۷۲ روستا در شهرستان آغاز شده که از این تعداد بهسازی ۴۹ روستا به اتمام رسیده و ۱۸ روستا هم در مرحله فاز دوم در حال انجام است ادامه داد: در بخش مرکزی ۵۹ روستای دارای سکنه داریم که تاکنون بهسازی ۴۲ روستا برابر ۷۲ درصد شروع شده که این میزان ۸۰ درصد از جمعیت بخش را شامل می‌شود.

وی به اینکه تاکنون کار اجرایی بهسازی در ۳۵ روستا که ۱۹ روستایان در بخش مرکزی است صورت نگرفته است اشاره کرد و گفت: برای به سرانجام رساندن عملیات اجرایی در بخش مرکزی در فاز اول در این روستاها باید ۲۳ هزار متر جدول‌گذاری، ۱۳ کیلومتر زیرسازی و ۸۸ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی انجام شود که با قیمت امروز به اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان نیاز دارد.

رئیس بنیاد مسکن تویسرکان اعتبار موردنیاز برای بهسازی روستاهای شهرستان را بالغ ۲۳۰ میلیارد تومان ارزیابی کرد و اظهار کرد: از این مقدار برای اینکه در بخش مرکزی به یک سطح مطلوب برسیم بیش از ۱۲۳ میلیارد تومان و در روستاهای بخش قلقل‌رود اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم که قطعاً تأمین این مبلغ از اعتبار مالی یک باره محقق نخواهد شد و می‌توان از مسیرهای جایگزین تأمین اعتبار کرد.

انتهای پیام
captcha