همکاری دولت و مردم لازمه عبور از شرایط سخت اقتصادی است
کد خبر: 4056656
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

همکاری دولت و مردم لازمه عبور از شرایط سخت اقتصادی است

امام‌جمعه ارومیه گفت: با هدفمندسازی یارانه‌ها یک دوره گذر بسیار سخت در پیش است که لازمه عبور از آن همکاری و همیاری دولت و مردم است تا دست رانت‌خواران قطع شود.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، امروز، ۲۳ اردیبهشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه احتکار یک نوع حرام‌خواری است، اظهار کرد: در شرایط حاضر که اصلاح اقتصاد کشور در دستور کار گرفته است انجام احتکار یک نوع حرام‌خواری بوده و فردی که چنین پولی را می‌گیرد به خود و خانواده‌اش ظلم می‌کند.

وی افزود: مومنان باید دقت داشته باشند که کسب و درآمد خود را طریق پول حلال به دست بیاورند و اجازه ندهند مال حرام وارد زندگی خود و خانواده‌شان شود.

امام‌جمعه ارومیه ادامه داد: دولت با اجرای طرح توانمندسازی یارانه یک کار جسورانه انجام داده و امید می‌رود با جراحی شدن این غده سرطانی وضعیت اقتصادی کشور ساماندهی شود چرا که اگر این غده سرطانی درمان نمی‌شد در آینده وضعیت بدتر می‌شود.

وی بیان کرد: در گذشته بیشتر یارانه پرداختی به جیب دلالان رفته و فرد با ارز ترجیحی مواد اولیه از خارج وارد کرده و با تولید اجناس دوباره با قیمت روز آن را صادر می‌کرد و در این میان ۶۰ درصد منفعت کسب می‌کرد اما دولت با قدرت به میدان آمد تا این رانت‌خواری از بین رفته و یارانه مستقیم به جیب مردم برود.

حجت‌الاسلام قریشی گفت: این دوره گذر بسیار سخت بوده که لازمه عبور از آن همکاری و همیاری دولت و مردم است تا دست رانت‌خواران قطع شود و مسئولان باید نظارت‌ها را افزایش داده و اجازه ندهند اجناس مایحتاج مردم احتکار شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش باید به مطالبات رهبری در ارتباط با آموزش توجه جدی داشته باشد از جمله آنکه دانش‌آموزان باید در مدارس ابتدا با هویت دینی آشنا شوند.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به اینکه یکی از راه‌ها برای قدردانی از کارگران، خرید کالای ایرانی است، اظهار کرد: در این صورت چرخ اقتصادی کشور نیز به حرکت درآمده و نرخ بیکاری کاهش می‌یابد و اگر خواهان پیشرفت جامعه هستیم باید با تعصب نسبت به استفاده از تولید داخلی اقدام کرد.

 

 

 

انتهای پیام
captcha