افزایش نظارت بر قیمت و عرضه کالاها برای حمایت از مردم در آذربایجان غربی
کد خبر: 4056785
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

افزایش نظارت بر قیمت و عرضه کالاها برای حمایت از مردم در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدیران استانی با هدف حمایت از مردم نظارت بر قیمت‌ها و عرضه کالاها را بیش از پیش افزایش دهند.

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی شامگاه جمعه ۲۳ اردیبهشت در جلسه ویژه بررسی آخرین وضعیت بازار اظهار کرد: دولت در روند اجرای طرح هدفمندی یارانه، در کنار مردم خواهد بود و آن‌ها نگران تامین کالاهای اساسی نباشند.

وی افزود: تامین کالاهای اساسی در استان با نظارت بیشتری صورت می‌گیرد و اجازه اخلال در عرضه کالاهای مورد نیاز مردم را نمی‌دهیم و با متخلفان، محتکران و مخلان در عرضه و تامین مایحتاج مردم، بدون هیچ اغماضی برخورد و به دستگاه قضايي معرفی می‌شوند.

معتمدیان بیان کرد: در تامین مرغ و تخم مرغ هیچ مشکلی وجود ندارد و افزایش قیمت‌ها بیش از نرخ‌های مصوب، قابل قبول نیست و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی ادامه داد: در تامین شیر و لبنیات نیز مشکلی وجود ندارد و اولویت ما تامین مایحتاج استان خواهد بود و سپس استان‌های همجوار تحت پوشش قرار خواهد گرفت و مدیران متولی بر روند قیمت‌ها و عرضه کالاها نظارت داشته باشند.

استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی پیگیر روند اختصاص سهمیه استان در کالاهای اساسی باشند و شدت بازرسی‌ها از نانوایی‌ها افزایش می‌یابد و در روند پخت نان و توزیع آرد نظارت و از خروج آرد یارانه‌ای از چرخه تولید جلوگیری می‌شود.

کالاهای اساسی در آذربایجان‌غربی به وفور ذخیره شده است

اکبر کرامتی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها برای اعطا به مردم و مصرف‌کننده و مردمی کردن یارانه‌ها در چهار کالاهای اساسی از جمله مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن تصمیم بر این شد که یارانه به صورت مستقیم در اختیار مردم قرار گیرد تا از رانت و ورود دلالان و قاچاق جلوگیری شود.

وی افزود: هدف دولت این است که یارانه به صورت مستقیم در اختیار مصرف کننده قرار گیرد و در این خصوص عملیاتی شامل تامین، نگهداری و نظارت بر توزیع به صورت گسترده در سطح استان در حال انجام است.

کرامتی بیان کرد: کالاهای مذکور به وفور در استان ذخیره شده و اقلام مورد نیاز هم در حال تامین است و به صورت ترجیحی در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد در خصوص مرغ کشتارگاه‌های ما حتی در روز تعطیل فعالیت می‌کنند و مقدار مرغ گرم مورد نیاز و مازاد استان به صورت روزانه تامین می‌شود.

وی ادامه داد: چون آذربایجان‌غربی مصرف کننده تخم مرغ است این محصول به مقدار فراوان تامین شده و در حال انتقال به انبارهای موجود هستیم و بیش از ۸۰۰ تن روغن هم در انبارها موجودی داریم و هیچ مشکل و کمبودی در این موارد وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: ۵۰ واحد نانوایی ارومیه به صورت دو شیفت کار می‌کنند و با مشارکت نیروهای مسلح طرحی در حال انجام است که روزانه بیش از ۸ هزار بسته نان را به صورت گرم در اختیار مردم قرار می‌دهیم و با زحماتی که دستگاه‌های نظارتی و اجرایی کشیدند مردم در آرامش خواهند بود.

وی گفت: هیچ مشکلی در تامین نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی در آذربایجان‌غربی وجود نخواهد داشت و نیاز روزانه مرغ استان به صورت متوسط ۲۴۰ تن در روز است که ۲۲ اردیبهشت ماه بیش از ۳۲۵ تن مرغ تولید داشتیم یعنی مازاد بر نیاز استان بوده است.

واحدهای صنفی متخلف دو تا 10 میلیون تومان جریمه خواهند شد

حسین نجف‌زاده، مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی در این جلسه عنوان کرد: طرح نظام عادلانه یارانه شروع شده و تعزیرات حکومتی هم با سایر دستگاه های اجرایی در این همکاری می کند و با توجه به اینکه اصناف استان درک درستی از شرایط دارند و منصفانه عمل می کنند.

وی افزود: اگر افراد تخلف کردند تعزیرات حکومتی با توجه به اختیارات قانونی و اختیارات ویژه و افزایش جرایم نقدی، حتی برای عدم درج قیمت واحد متخلف را دو تا ۱۰ میلیون تومان جریمه اعمال کند.

نجف‌زاده اضافه کرد: نیروهای تعزیرات و بازرسی علاوه جاری میلادی در اختیار دارند موقع مشاهده تخلف پیش از تشکیل پرونده و ارجاع آن به مراجع قضایی پارچه بر سر درب واحد متخلف نصب کرده و در صورت مشاهده تکرار تخلف و برحسب تشخیص اقدام به پلمپ و تعطیلی واحد مربوطه کنند.

وی ادامه داد: از مردم تقاضا داریم با صبوری امتحانات خود ما را همراهی کنند و از طریق تلفن ۱۳۵ و سامانه اینترنتی 135.ir، شماره ۱۳۴ صنعت و معدن و یا مراجعه حضوری تخلفات را گزارش دهند تا با همدلی و همراهی هم از این برهه حساس عبور کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی بیان کرد: علاوه بر بازرسین، با دستور استانداری مصوب شده از بسیج اتاق اصناف، صنعت معدن تجارت، جهاد کشاورزی و تمامی ادارات اکیپ‌های نظارتی اضافه شود.

وی گفت: نظارت‌ها صرفا متمرکز بازار نیست و به بخش‌های تولید هم نظارت‌های ماهیتی انجام و بازرسی متفاوت‌تری از گذشته در نانوایی‌ها از قبل شروع شده و قاضی تعزیرات در کنار بازرسی خواهد بود.

با واحدهای صنفی متخلف به شدت برخورد قانونی می‌شود

اصغر طاهری‌پور، رئیس اتاق اصناف ارومیه، در این جلسه گفت: با توجه به حذف ارزی که انجام و قیمت‌های جدید از سوی وزارت صمت اعلام شده است و از کلیه واحدهای صنفی می‌خواهیم قیمت‌های جدید را رعایت کنند.

طاهرپور بیان کرد: هیچ کمبود کالایی در ارومیه و انبارها نداریم و مشکلی از این بابت وجود ندارد و بازدیدهای مستمر توسط تمامی واحدهای بازرسی انجام می‌شود و اگر مشکلی وجود داشته یا واحد صنفی بیش از سقف قیمت‌های اعلامی اقدام به گران‌فروشی کند، برخورد شدیدی خواهد شد.

وی افزود: تمامی اصناف و همکاران باید اخلاق‌مداری و ملایمت را در برخورد با مردم رعایت کنند و اگر از فروشگاهی کم فروشی کالاهایی مانند مرغ، روغن و تخم‌مرغ مشاهده یا گزارش شود با جدیت برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس اتاق اصناف ارومیه تصریح کرد: مردم استان در صورت مشاهده تخلف می‌توانند با شماره تماس ۱۲۳ به‌صورت شبانه‌روزی تماس حاصل کرده و مورد را اطلاع دهند.

۱۲۸ اکیپ بازرسی روزانه واحدهای صنفی را کنترل می‌کنند

ایرج مرندی، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صمت آذربایجان‌غربی در لین جلسه بیان کرد: در راستای اجرای طرح هدفمند سازی یارانه‌ها با دستور مقام عالی استان تیم‌های بازرسی متشکل از نیروهای صمت، جهاد کشاورزی، بسیج اصناف و اتاق‌های اصناف سراسر استان تشکیل و روزانه بالغ بر ۱۲۸ اکیپ در سطح استان کار بازرسی از واحدهای صنفی را انجام می‌دهند.

وی افزود: بازرسی در کنار مردم هستند و با هر گونه گران‌فروشی و تخلف برخورد می‌کنند و پرونده را به تعزیرات حکومتی و مراجع قضائی ارجاع خواهند داد.

مرندی بیان کرد: در راستای بازرسی ها بازرسی با تمام قدرت در سطح واحدهای عرضه کننده حضور دارد و مردم می توانند با تماس با شماره ۱۲۴ و سامانه 124.ir یا سامانه پاسخگویی تعزیرات حکومتی ۱۳۵ تماس حاصل کرده و هرگونه تخلف اقتصادی را گزارش دهند و رسیدگی و اعلام نتیجه انجام شود.

انتهای پیام
captcha