تخصیص 7 هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش حمل‌ونقل و ریلی آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4058296
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

تخصیص 7 هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش حمل‌ونقل و ریلی آذربایجان‌غربی

وزیر راه و شهرسازی گفت: هفت هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش حمل و نقل و ریلی آذربایجان‌غربی تخصیص یافته است که می‌تواند در توسعه استان نقش مؤثری ایفا کند.

تخصیص 7 هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش ریلی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی 30 اردیبهشت در بازدید از پروژه کریدور بزرگراهی غرب کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کریدور بزرگراهی غرب کشور یکی از مهم‌ترین کریدورهای کشور به‌شمار می‌رود، که ایران را به چند پایانه مهم در منطقه متصل می‌کند، بنابراین پروژه بسیار حائز اهمیتی به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه پروژه فوق می‌تواند مزیت ترانزیتی بسیار خوبی برای کشورمان باشد، گفت: در این استان بخش‌های کمی از پروژه باقی مانده و عملیات اجرایی آن در حال انجام گرفتن است، که براساس توافق‌های صورت گرفته، میزان اعتبار پیش‌بینی شده به اندازه‌ای است، که می‌تواند در بخش حمل و نقل جاده‌ای و ریلی استان تحول اساسی ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی به تخصیص اعتبارات در جریان سفر امروز اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود کریدور شمال غرب در محدوده آذربایجان‌غربی تا سال آینده تکمیل شود و بتواند به سایر استان‌ها متصل شود، که این موضوع می‌تواند در توسعه این استان نقش اساسی را ایفا کند.

وی میزان مبلغ مدنظر برای توسعه بخش حمل و نقل و ریلی استان را معادل هفت هزار میلیارد تومان بیان کرد.

انتهای پیام
captcha