کانون‌های وکلا، ظرفیت مناسبی برای برگزاری مسابقات قرآنی دارند
کد خبر: 4061832
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰

کانون‌های وکلا، ظرفیت مناسبی برای برگزاری مسابقات قرآنی دارند

رییس کانون وکلای دادگستری خراسان گفت: با توجه به انس وکلا به رشته تخصصی خود، یعنی فقه و حقوق و فهم آیات قرآنی، ظرفیت بالقوه و مناسبی برای برگزاری مسابقات قرآنی در این صنف وجود دارد.

مجتبی زاهدیان رییس کانون وکلای دادگستری خراسانبه گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، مجتبی زاهدیان رییس کانون وکلای دادگستری خراسان، در آیین اختتامیه اولین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه وکلای کانون‌های دادگستری ایران که در سالن اجتماعات کانون وکلای دادگستری خراسان برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقات برای شناسایی ظرفیت‌های قرآنی موجود در جامعه وکلا برگزار شده است و امیدواریم در سال‌های آینده نهادینه شده و به برکت این مسابقات بتوانیم در ایفای وظایفمان به جامعه و مردم به نحو احسن عمل کنیم.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، این کتاب مقدس را مایه هدایت برای کسانی دانست که به آن متوسل و متمسک شوند و خاطرنشان کرد: گرفتاری‌های بشر به خاطر دور بودن از مفاهیم قرآنی است و خداوند می‌فرماید توسل به قرآن افراد را استوار نموده و بر امور دنیا و آخرت مسلط می‌کند.

زاهدیان با ذکر روایتی از امام رضا(ع) در تعریف قرآن، بیان کرد: حضرت، تعریف قرآن را «کلام الله» می‌دانند و می‌فرمایند که در قرآن همه چیز هست، نیاز نیست به خارج بروید، هرچه بخواهید در قرآن وجود دارد.

رییس کانون وکلاس دادگستری خراسان اظهار امیدواری کرد: امید است این حرکت آغاز خوبی برای برنامه‌ها و مسابقات قرآنی بعدی باشد و خداوند توفیق دهد که انس و عمل ما با قرآن توسعه یافته و تقویت شود.

گفتنی است اولین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن پس از ارزیابی و تایید آثار در مرحله نخست، در نهایت با شرکت بالغ بر ۲۰ نفر از وکلای کانون‌های دادگستری از سراسر کشور به صورت حضوری برگزار شد و در انتهای مراسم از 3 نفر از وکلای دادگستری به نام های وکیل محمد عبدی در مقام اول-کانون خراسان، وکیل جواد مختاری در مقام دوم-کانون بوشهر و وکیل مرتضی احمدی در مقام سوم-کانون خراسان، در رشته قرائت و 5 نفر با اسامی وکیل علیرضا فرمانی از کانون البرز، وکیل سید محمد مهدی طباطبایی از کانون قم، وکیل جواد باقری از کانون تبریز، وکیل فاطمه سلیمانی از کانون قم و وکیل عباس دهقان از کانون اصفهان، در رشته  حفظ، با اهداء جوایزی تقدیر به عمل آمد.

همچنین استاد جواد پناهی، قاری بین‌المللی قرآنی آیاتی از کلام‌الله مجید را قرائت نمود و گروه تواشیح فدک‌الزهرا به اجرای مراسم پرداختند.

انتهای پیام
captcha