رمز پیروزی کشور حرکت بر مدار وحدت، ایمان و تبعیت از ولایت فقیه است
کد خبر: 4062013
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸

رمز پیروزی کشور حرکت بر مدار وحدت، ایمان و تبعیت از ولایت فقیه است

نماینده ولی‌فقیه در زنجان گفت: امروز نیز رمز پیروزی کشور حرکت بر مدار وحدت، ایمان و تبعیت از ولایت فقیه است که اگر در پرتو این سه اصل حرکت کنیم به‌طور قطع شاهد رفع مشکلات، پیروزی و تداوم انقلاب خواهیم بود.

جت‌الاسلام‌والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در زنجانبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در زنجان ۱۴ خرداد در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد  اظهار کرد: هر آنچه که در این دنیا رنگ و بوی ماده دارد قانون کهنگی، گذر زمان و فراموشی شامل آن می‌شود.

وی افزود: جریانی که مطابق  با سنت‌های حاکم و نظام آفرینش خود را وفق دهد، دست‌خوش تغییر، کهنگی و فراموشی نمی‌شود و قرآن مجید به این انر اشاره دارد، جز ذات اعظم خداوند تبارک تمام پدیده‌ها در معرض فنا، زوال، فرسودگی و کهنگی قرار دارند و هر چیزی به پروردگار قرب داشته باشد جاودانه می‌شود، دین اسلام و مکتب آن جاوید است و هر کس که در مسیر اسلام و حفظ دین گام بردارد فناناپذیر خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاتمی بیان کرد: از امام موسی بن جعفر(ع) روایات شده که «مردی از قم قیام کرده و مردم را به حق دعوت می‌کند و عده‌ای ندای او را لبیک می‌گویند که جنگ‌ها، تحریم‌ها، دشواری‌ها و تند باد حوادث لرزه بر اندام آن‌ها نمی‌اندازد و از ایستادگی و مقاومت خسته نمی‌شوند، خود را نمی‌بازند، سنگر را خالی نمی‌کنند، ترس در زندگی آن‌ها معنی ندارد زیرا به خداوند توکل و تکیه کرده‌اند».

وی ادامه داد: آن‌ها تقواپیشگان هستند که از گناه می‌ترسند، امروز بیش از ۵۶ سال از قیام ۱۵ خرداد می‌گذرد، در اوایل قیام ضلع آرمان و هدف، رهبریت هدف و ضلع سوم انجام دهندگان انقلاب با همراهی هم موجب پیروزی انقلاب اسلامی شدند.

نماینده ولی‌فقیه زنجان تصریح کرد: جرقه پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۴۲ عصر عاشورا و در مدرسه فیضیه قم زده شد، سخنرانی تاریخی امام خمینی(ره) موجب دستگیری و تبعید او شد و نزدیک ۱۵هزار شهید در این روز جان خود را فدا کردند تا امام راحل اعدام نشود و در نهایت به ترکیه، عراق و فرانسه تبعید شد.

وی گفت: در نهایت سال ۱۳۵۷ میوه انقلاب رسید و پیروز شد، وقتی انقلاب پیروز شد، جنگ مسلحانه علیه انقلاب آغاز شد و دشمنان و آمریکا نام شورش کور را به انقلاب ما تعمیم دادند و ۴۳ سال است که وعده جمع شدن انقلاب و محو شدن ایران از نقشه را می‌دهند و تمام تلاش خود را براز عملی کردن توطئه‌هایشان می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاتمی عنوان کرد: دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول این 43 سال تلاش کردند وانقلاب اسلامی ایران که پیروز شد چند روز بعد از آن رفتار خصمانه دشمنان آغاز و با هر توطئه، تحریم و جنگ سعی کردند قطار انقلاب را متوقف کنند که به حول قوه الهی و مشی مدیریتی امام راحل و پس از ایشان با رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری و ایستادگی و استقامت ملت ایران همه نقشه های دشمنان خنثی شد.

وی افزود: امام خمینی (ره) با قیام و انقلاب خود اسلام را از انزوا بیرون آوردند و عزت را به مسلمانان برگرداند و بیداری اسلامی را در جهان طنین انداز کرد و امام راحل قوت ایمان را با عمل صالح، اراده را با همت بلند، شجاعت و اخلاق را با حکمت، صراحت لهجه و بیان را با صدق و متانت، صفای معنوی را با هوشیاری، کیاست و تقوا را با قاطعیت، ابهت و صلابت رهبری را با عطوفت در سیره شخصیتی خود داشت.

نماینده ولی‌فقیه زنجان اضافه کرد: بنابراین امروز نیز رمز پیروزی کشور حرکت بر مدار وحدت، ایمان و تبعیت از ولایت فقیه است که اگر در پرتو این سه اصل حرکت کنیم به‌طور قطع شاهد رفع مشکلات، پیروزی و تداوم انقلاب خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha