ثبت‌نام ۳۰۰ البرزی در مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 4062135
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

ثبت‌نام ۳۰۰ البرزی در مسابقات قرآن اوقاف

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه البرز روند ثبت‌نام متقاضیان البرزی برای شرکت در چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن را کند دانست و گفت: تاکنون 300 نفر از استان البرز در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند.

مسابقات قرآن

هر ساله سازمان اوقاف و امور خیریه با هدف ارتقای سطح مهارت‌های قرآنی فعالان قرآنی در تمام رشته‌ها از حفظ و قرائت گرفته تا تفسیر و ترجمه قرآن کریم مسابقه برگزار می‌کند. امسال این سازمان برای مشارکت هرچه بیشتر اقشار مختلف جامعه در این رویداد قرآنی از عموم مردم دعوت به عمل آورده که برای ارزیابی خود در یکی از مهم‌ترین مسابقات قرآنی کشور شرکت کنند.

حجت‌الاسلام احمد اشرفی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برگزاری چهل‌وپنجمین مسابقات قرآن اوقاف، اظهار کرد: ثبت‌نام مسابقات از 21 اردیبهشت‌ماه آغاز شده است و تا 25 خردادماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تغییراتی نسبت به سنوات گذشته در مسابقات ایجاد شده است، بیان کرد: این مسابقات امسال در صورت امکان با محوریت بقاع متبرکه و امامزادگان و بهره‌برداری از فضای این اماکن مقدس برگزار می‌شود.

اشرفی با معرفی بخش‌های سه‌گانه مسابقات، تصریح کرد: بخش آوایی و انفرادی، گروهی و معارفی از بخش‌های اصلی مسابقه هستند و در بخش اول حفظ قرآن کریم جزءهای پنج، 10، 20 و حفظ کل را شامل می‌شود.

وی قرائت در دو بخش تحقیق، ترتیل و اذان‌خوانی را از جمله موارد بخش انفرادی بیان کرد و افزود: در بخش گروهی، گروه‌های مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و در بخش معارفی امسال علاوه بر تفسیر عمومی قرآن کریم دو بخش ترجمه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه اضافه شده است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان البرز شرکت در این مسابقات را برای افراد 18 سال به بالا اعلام کرد و توضیح داد: با توجه به اینکه آموزش‌ و پرورش برای افراد زیر 18 سال مسابقات قرآنی برگزار می‌کند، این مسابقات ویژه افراد 18 سال به بالا بوده و متقاضیان برای ثبت‌نام در این مسابقه باید به سایت www.quraniran.ir مراجعه کنند.

وی ثبت‌نام و شرکت در مسابقات را برای بخش معارفی، اینترنتی و غیر حضوری اعلام کرد و گفت: متقاضیان این بخش پس از ثبت‌نام می‌توانند در آزمون در زمان اعلام شده از طریق فضای مجازی شرکت کنند.

اشرفی با اشاره به رایزنی با نهادهای مختلف برای نشر تبلیغات مسابقات قرآن، بیان کرد: تا جایی که برایمان مقدور بوده، مکاتباتی با دانشگاه علمی کاربردی، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، زندان‌ها، سپاه امام حسن مجتبی(ع) و ارسال تیزر تبلیغاتی برای صداوسیمای البرز داشته‌ایم و در فضای مجازی در گروه‌های قرآنی با همکاری اساتید و مربیان فعالیت تبلیغاتی برای شرکت در مسابقات انجام دادیم.

وی ثبت‌نام متقاضیان البرزی برای شرکت در این دوره از مسابقات را روالی مستمر، اما کند اعلام کرد و گفت: متأسفانه در کرج متقاضیان در روزهای آخر برای ثبت‌نام اقدام می‌کنند و تاکنون حدود 300 نفر در شهرستان‌های مختلف ثبت‌نام کردند که پیش‌بینی می‌شود تا روز آخر ثبت‌نام این رقم به دو یا سه برابر افزایش یابد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان البرز ارزیابی و سنجش توانایی را از مزایای شرکت در مسابقات قرآنی دانست و گفت: این مسابقه جایگاه ویژه‌ای در بین مسابقات قرآن دارد و افراد شرکت‌کننده با حضور در این مسابقات به ارزیابی از توانایی‌های خود دست می‌یابند و در کنار این امتیاز، نخبه‌پروری از شاخصه‌های این مسابقات است و افراد با شرکت در آن با سطوح مختلف داوری و دارندگان رتبه‌های ممتازآشنا می‌شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از حضور داوران شاخص بین‌المللی البرزی برای داوری این مسابقات خبر داد و گفت: مژگان خان‌بابا در بخش بانوان و صالح اطهری‌فر در بخش آقایان دواران بین‌المللی و آقایان رحیم خاکی و مهدی کاشیان از داوران استانی البرز هستند که از آنها برای داوری مسابقات دعوت شده است.

اشرفی در پایان ضمن درخواست از رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر جهت شرکت در مسابقات قرآنی اوقاف، اظهار کرد: از تمام فعالان قرآنی اعم از افرادی که در سال‌های گذشته موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند تا افرادی که برای اولین بار قصد شرکت در این مسابقات را دارند، دعوت می‌کنم تا امسال در این مسابقات شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha