زنان و دختران در دین مبین اسلام جایگاه والایی دارند
کد خبر: 4062580
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

زنان و دختران در دین مبین اسلام جایگاه والایی دارند

معاون پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: دین اسلام برای زنان و دختران جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته و جنس مونث در قرآن و دین مبین اسلام بسیار با ارزش است.

زن در دین مبین اسلام جایگاه والایی دارد

به گزارش ایکنا از زنجان، محمدتقی فتحی، معاون پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان زنجان، صبح امروز در همایش «دختران، حمایت‌های روانی _ اجتماعی، توسعه پایدار» که در فرهنگسرای زندگی پارک بانوان زنجان و به مناسبت دهه کرامت برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای زن از منظر قرآن و دین مبین اسلامی و فرهنگ غنی ایران، بیان کرد: در حدیث کساء ابتدا نام حضرت فاطمه(س) عنوان می‌شود و سپس به اهل بیت(ع) و خانواده ایشان اشاره می‌شود.

فتحی با بیان اینکه زن متعادل‌کننده جامعه و خانواده است، گفت: انتظاری که از دختران و بانوان جامعه داریم این است که این نقش محوریت و تعادل‌بخشی را به خوبی در خانواده‌ها اجرا کنند که در صورت عمل کردن به این نقش، جامعه به تعادل خواهد رسید.

در ادامه مراسم، سیدسلمان حسینی، مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به فعالیت‌های اداره‌کل بهزیستی استان زنجان جهت حمایت از دختران، بیان کرد: اداره‌کل بهزیستی استان زنجان در سطوح مختلف به دختران گرامی خدمات ارائه می‌دهد و یکی از مهمترین خدمات بحث آگاه‌سازی و آموزش‌های مهارتی است.

حسینی با اشاره به جزئیات این آموزش‌های مهارتی ارائه شده، اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی و مهارتی برای عموم دختران در تمام مدارس و دانشگاه‌ها شامل آموزش‌های پیش از ازدواج، آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سلامت روان ارائه می‌شود.

این مسئول در رابطه با مراکز سلامت تحت‌نظر اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: در این مراکز کمک‌های مددکاری، مشاوره‌ای، روانشناختی و حقوقی برای دختران و بانوان ارائه می‌شود تا در آینده دچار آسیب های اجتماعی نشوند.

وی افزود: نقش دختران در خانواده و جامعه بسیار با ارزش است و دختران امروز، مادران فردا و ستون و پایه اصلی خیمه خانواده هستند.

سیده فائزه موسوی، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری زنجان در ادامه این برنامه، با اشاره به اینکه برکت و نعمتی که وجود دختران برای خانواده و جامعه به دنبال دارد، بیان کرد: رسول اکرم در حدیثی می‌فرمایند دختران با برکت و دوست داشتنی و باقیات الصالحات برای جامعه و خانواده هستند.

وی ادامه داد: دختران با توانمندی و رفتار و زندگی کردن درست و عفیفانه موجب وفور برکت و نعمت در جامعه هستند و این جامعه متشکل از خانواده‌هایی است که در آینده با وجود شما تشکیل خواهند شد و به وسیله این خانواده‌ها جامعه اعتلا پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha