اعلام زمان آغاز اعزام زائران فارس به سرزمین وحی
کد خبر: 4062602
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

اعلام زمان آغاز اعزام زائران فارس به سرزمین وحی

مدیر سازمان حج و زیارت فارس از آغاز اعزام زائران حج تمتع این استان از تاریخ ۲۹ خردادماه خبر داد و گفت: سهمیه استان فارس در حج تمتع امسال یک هزار و ۲۰۰ نفر تعیین شده است.

علیرضا زینلی، مدیر حج و زیارت استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، علیرضا زینلی، مدیر حج و زیارت استان فارس امروز، ۱۷ خرداد در همایش زائران حج تمتع استان فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: به یاری خدا امسال زائران حج از استان فارس از تاریخ 29 خردادماه اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه سهمیه استان فارس در حج تمتع امسال یک هزار و 200 نفر تعیین شده است، افزود: به طور کلی امسال از ۸۵ هزار نفر متقاضی ۴۰ هزار نفر به خانه خدا مشرف می‌شوند.

زینلی تصریح کرد: اعزام حجاج فارس امسال با عنوان «حرم تا حرم» برنامه ریزی شده است و هر زائر اعزامی به نیابت از یک شهید اعمال حج تمتع را انجام می‌دهد.

وی با یادآوری اینکه در دو سال گذشته به دلیل کرونا حج برگزار نمی‌شد و از این حیث نگرانی و دغدغه‌ای برای متقاضیان و دوستداران خانه خدا ایجاد شده بود، گفت: با گسترش واکسیناسیون و اهتمام کادر پزشکی امروز وضعیت کرونا تا حدود قابل توجهی کنترل شده و سفرهای حج نیز از سر گرفته شد.

مدیر سازمان حج و زیارت فارس با تصریح اینکه زائران استان فارس در قالب ۹ کاروان اعزام می‌شوند، افزود: این تعداد در قالب ۵ پرواز و از فرودگاه شهید دستغیب شیراز اعزام می‌شوند و طول سفر نیز مطابق هر سفر یک ماه است.

زینلی با بیان اینکه دو کاروان نیز از دیگر استان‌ها برای تشرف به شیراز می‌آیند، گفت: یک کاروان از استان هرمزگان و یک کاروان از استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق فرودگاه شهید دستغیب شیراز مشرف می‌شوند.

وی در پایان گفت: میانگین سنی حجاج فارس زیر ۶۵ سال است و تلاش شده تا قبل از انجام سفر نکات لازم عبادی و غیرعبادی پیرامون سفر به حجاج آموزش داده شود.

انتهای پیام
captcha