مواضع حقوق بشری آمریکا پوچ و فریبکارانه است
کد خبر: 4062641
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

مواضع حقوق بشری آمریکا پوچ و فریبکارانه است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مواضع حقوق بشری آمریکا توخالی و فریبکارانه است و این کشور علاوه بر قتل، کشتار و ترور، تربیت و آموزش شکنجه‌گران سرویس‌های اطلاعاتی کشورها را برعهده دارد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور،عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس امروز، 17 خرداد در نشست هم اندیشی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد با تأکید بر ضرورت توجه ویژه همه دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی کشور به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته در چند سال اخیر خوب اما ناکافی است و باید شاهد فراگیری تبیین وقایع این هفته باشیم.

وی افشای حقوق بشر آمریکایی را نیازمند یک برنامه آفندی در مقابل تهاجم دشمنان دانست و تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی برای استحاله و تغییر نرم نظام مقدس ما بودجه سنگینی را صرف می‌کنند که برخی از این اقدامات در پوشش دفاع از حقوق بشر رخ می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام سلطه به سرکردگی آمریکا سعی در معرفی جمهوری اسلامی به‌عنوان ناقض حقوق بشر دارد، بیان کرد: دشمن با این حربه به دنبال جلب حمایت‌ها و تقویت پشتیبانی‌ها و اجماع سازی جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است لذا هر کسی در مقابل دشمنان بایستد به مقابله با حقوق بشر متهم می‌شود.

حجت الاسلام ذوالنور، حقوق بشر آمریکایی را فریبی برای لایه های کم بصیرت داخلی دانست و اظهار کرد: دشمن با پوشش دفاع از حقوق بشر، هرگونه هجمه و خصومت با جمهوری اسلامی را مطلوب جلوه می دهد و از داخلی ها یارگیری می کند.

وی با تأکید بر ضرورت افشای ابعاد مختلف حقوق بشر آمریکایی و برداشتن نقاب از چهره کریه سران استکبار، بیان کرد: باید هویت، ماهیت و چهره واقعی دشمنان جنایتکار و تروریست برای جهانیان به‌ویژه نسل جوان شناسانده شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مواضع حقوق بشری آمریکا را توخالی و فریبکارانه خواند و گفت: از مصادیق نقض حقوق بشر توسط آمریکای جهانخوار علاوه بر قتل، کشتار و ترور، تربیت و آموزش شکنجه‌گران سرویس‌های اطلاعاتی کشورها همچون ساواک است.

حجت الاسلام ذوالنور، بمباران، موشک باران و فروش تسلیحات نظامی به دولت‌های منطقه برای کشتار مردم را گوشه ای دیگر از سیاهه اقدامات حقوق بشری آمریکا دانست و گفت: باید میزان کشتار مردم بی‌دفاع در عراق، افغانستان و غیره برای مردم دنیا تبیین شود تا بدانند که آمریکا چه جنایاتی را در کشورهای مختلف جهان رقم زده است.

وی با بیان اینکه آمریکا با جنگ‌های نیابتی و ساماندهی گروه‌های تروریستی به‌ویژه تروریست‌های تکفیری، حقوق بشر را به سخره گرفته، اظهار کرد: تروریست‌های تحت حمایت آمریکا آدم‌کشی، مثله کردن، آدم‌ربایی و تخریب اماکن مقدس را در دستور کار داشتند که باید این جنایات علیه بشریت به صورت دسته‌بندی شده و فهرست‌وار همراه با اسناد لازم در اختیار مردم قرار داده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، استفاده از حربه تحریم را نقض آشکار حقوق بشر توسط نظام سلطه دانست و بیان کرد: اداره دولت ها توسط درآمد‌های مردم یک کشور محقق می شود لذا اولین فشار تحریم بر مردم بی‌دفاع است. باید برای افکار عمومی جهان تبیین شود که حربه تحریم چند فقیر را فقیرتر و چند گرسنه را گرسنه‌تر و چند خانواده را متلاشی کرده و آینده چند کودک بر اثر سوءتغذیه و انواع بیماری‌ها به خطر افتاده و زندگی چند زوج به خاطر مشکلات معیشتی به طلاق ختم شده است.

حجت الاسلام ذوالنور، تحریم را کشتار و نابودی ملت ها دانست؛ نه مجازات دولت ها و تأکید کرد: امروز تکلیف داریم ماهیت فرهنگ غرب که به فطرت انسان و روح الهی او ظلم می‌کند را افشا کنیم.

وی با بیان اینکه چهره سیاه و کریه آمریکا در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، حقوقی و نظامی قابل افشاست، گفت: ایران 17 هزار شهید ترور از امام جمعه و جماعت و نماینده ولی‌فقیه گرفته تا رئیس‌جمهور و نخست وزیر دارد، اما هنوز جوانان با ابعاد این ترورها آشنا نیستند.

انتهای پیام
captcha