مهاباد امسال میزبان پنج هزار زائر کاروان راهیان نور است
کد خبر: 4063009
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

مهاباد امسال میزبان پنج هزار زائر کاروان راهیان نور است

معاون هماهنگ کننده سپاه مهاباد گفت: مهاباد امسال میزبان پنج هزار زائر کاروان‌های راهیان‌نور شمال‌غرب کشور خواهد بود و نخستین کاروان راهیان‌نور آذربایجان‌غربی با حضور ۲۰۴ نفر ۲۲ خرداد ماه جاری وارد مهاباد خواهند شد.

سلیمان پاکزاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهاباد، سرهنگ منوچهر مودبی،معاون هماهنگ کننده سپاه مهاباد به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری مهاباد، سلیمان پاکزاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهاباد 19 خرداد در جلسه پشتیبانی کاروان راهیان‌نور شمال‌غرب اظهار کرد: با توجه به بهبود وضعیت کرونا و پذیرش مسافران راهیان‌نور، کاروان‌های اعزامی از استان‌های شمال‌غرب کشور از یادمان شهید خلبان حیدری، شهید امینی و محل کار شهید کاوه بازدید خواهند کرد.

وی ادامه داد: نخستین کاروان راهیان نور آذربایجان غربی با حضور 204 نفر روز 22 خردادماه جاری به مهاباد ورود خواهد کرد و برنامه‌ریزی‌های لازم از جمله پذیرایی، اسکان، امنیت، حمل و نقل و سایر خدمات رفاهی برای استقبال از این زائران پیش‌بینی شده است.

پاکزاد بیان کرد: قرائت وصیت نامه شهدا، روایت چگونگی عملیات‌های دوران دفاع مقدس و شرکت در کارگاه‌های مبارزه با جنگ نرم از برنامه‌های جنبی این کاروان‌ها خواهد بود و حضور این زائران در مناطق جنگی در راستای ترویج و تبیین سبک زندگانی شهدا به عنوان بهترین برنامه فرهنگی مذهبی در بین نسل جوان به شمار می‌رود.

وی افزود: از آنجا که رزمندگان اسلام و شهدا در دوران سخت جنگ تحمیلی همچنان روحیه امید را در دل ملت ایران حفظ کردند؛‌ از این رو بازدید از یادمان‌های شهدا و بازخوانی روحیه آن روزهای این رزمندگان می‌تواند سرمشقی برای جوانان امروز باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهاباد تصریح کرد: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های مقصد کاروان‌های راهیان نور شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود و وجود مناطق عملیاتی مختلف دوران دفاع مقدس در این استان موجب شده و سالانه بیش از 200 هزار نفر از استان‌های همجوار از مناطق عملیاتی این استان بازدید کنند.

وی گفت: مهاباد با 250 هزار نفر جمعیت نیز جزو یکی از مناطق جنگی شمال‌غرب کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس بود؛ این شهرستان در جنوب آذربایجان‌غربی و 116 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

سرهنگ منوچهر مودبی، معاون هماهنگ کننده سپاه مهاباد در این جلسه عنوان کرد: این شهرستان امسال میزبان پنج هزار زائر کاروان‌های راهیان‌نور شمال‌غرب کشور خواهد بود و نخستین کاروان راهیان‌نور آذربایجان‌غربی با حضور ۲۰۴ نفر ۲۲ خرداد ماه جاری وارد مهاباد خواهند شد و دو هزار نفر نیز از شهرستان مهاباد به مناطق عملیاتی شهرستان و جنوب کشور اعزام خواهند شد.

انتهای پیام
captcha