برگزاری محفل شعر رضوی در ارومیه
کد خبر: 4063467
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

برگزاری محفل شعر رضوی در ارومیه

محفل شعر رضوی پیش از ظهر شنبه 21 خرداد ماه به مناسبت سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) به همت اداره کل کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی و محفل ادبی هاتف در سالن جلسات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد.

محفل شعر رضوی در ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محفل شعر رضوی 21 خرداد ماه به مناسبت سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) به همت اداره‌کل کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی و محفل ادبی هاتف در سالن جلسات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد.

مصطفی قلیزاده علیار، دبیر انجمن ادبی هاتف آذربایجان‌غربی در محفل شعر رضوی با حضور شاعران بومی استان اظهار کرد: شعر رضوی به لحاظ تاریخی توسط دِعبِل خُزاعی شاعر اهل بیت(ع) با قصیده فاخر «مدارس آیات»در زمان خود امام رضا(ع) و در محضر آن حضرت و در سال ۲۰۳ هجری از دیار خراسان شروع شد و تا به امروز هم در ایران ادامه دارد.

در محفل شعر رضوی که با استقبال شاعران آیینی و بومی مواجه شد، جواد محمودی، وحید طلعت، داریوش صوفی، محمدتقی آقازاده، محمدرضا علیپور، تبسم شدتی، سید حیدرعلی آران، محمدعلی اباذری، رحمان جاهدی، علی امامی، حیدر بابایی، سیدتیمور جامعی، رها جوادی، مریم قلی‌نیا و فریده حلاجی سروده‌هایشان را در وصف حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) را خواندند.

همچنین در این مراسم از محمدعلی اباذری، جواد محمودی و داریوش صوفی شاعران برگزیده جشنواره شعر رضوی در استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

انتهای پیام
captcha