تقویت پنج مدرسه علوم‌ دینی اهل‌ سنت در کردستان
کد خبر: 4063537
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶

تقویت پنج مدرسه علوم‌ دینی اهل‌ سنت در کردستان

نماینده ولی فقیه در استان کردستان از‌ تلاش‌ و جذب اعتبار در سفر پیش‌روی رئیس‌جمهور به کردستان برای اتمام‌ پروژه‌های نیمه تمام مدارس علوم دینی در سقز، مریوان، بانه و راه‌اندازی مدرسه شیخ‌الاسلام سنندج و کلنگ‌زنی کامیاران و بهره‌برداری تا مهرماه سال 1402 خبر داد.

هم‌اندیشی با روحانیون جوان و پیشکسوت استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در نخستین نشست هم‌اندیشی با روحانیون جوان و پیشکسوت استان کردستان که امروز، 21 خردادماه در سالن جلسات مرکز بزرگ اسلامی سنندج برگزار شد، با تبریک ولادت با سعادت امام رضا(ع) اظهار کرد: از امام رضا(ع) درباره تعریف توکل سوال شد، فرمود: از كسی جز خداوند بيمناك نباشد.

وی با بیان اینکه این نشست به‌منظور شنیدن دغدغه‌های علمی، فکری، سیاسی، اداری، اجتماعی و اداری برگزار شده است، افزود: از وضعیت معیشت زندگی ماموستایان مطلع هستیم و تلاش می‌کنیم که وضعیت بهتر شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه انتظار می‌رود ماموستایان مشکلات و دغدغه‌های خود را در حوزه‌های مختلف شفاف بیان کنند، بیان کرد: ما از عالم شدن برادران اهل‌سنت بیمی نداشته و باید علم رونق بیشتری بگیرد و ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح علمی ماموستایان برایمان بسیار با اهمیت است، ادامه داد: در صدد اجتهاد مستقل هستیم به این معنا که کردستان چنانکه در گذشته وعده داده شده است قطب فقه شافعی باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با اشاره به اینکه کردستان باید پایگاه شافعی در دنیا شود، گفت: تحقق این امر نیازمند فرایندهایی است که در حال انجام است.

وی از‌ تلاش‌ و جذب اعتبار در سفر پیش‌روی رئیس‌جمهور به کردستان برای اتمام‌ پروژه‌های نیمه تمام مدارس علوم دینی در سقز، مریوان، بانه و راه‌اندازی مدرسه شیخ‌الاسلام سنندج و کلنگ‌زنی کامیاران و بهره‌برداری تا مهرماه سال 1402 خبر داد و تأکید کرد: پس از تحقق این وعده‌ها به تلاش ماموستایان برای جذب و پرورش طلبه‌های جوان و تازه‌نفس نیاز داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با ذکر اینکه برگزاری این‌ جلسات راه‌گشاست و تداوم دارد، افزود: 2500 مسجد در استان کردستان وجود داشته که امام جماعت آنها با خواسته مردمی انتخاب شده و مشکلی ندارند.

وی با تأکید بر اینکه نگاه امنیتی به روحانیون کردستان نداریم و جاهایی هم که ضعف‌هایی باشد، اصلاح خواهیم کرد، اظهار کرد: نباید نسبت به تهدیدها ساده‌انگار باشیم‌ اما بدگمانی هم پسندیده نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با یادآوری اینکه ماموستایان کردستان نجیب و ساده‌زیست هستند، بیان کرد: عالمان دینی از تخریب معاندان نظام نهراسند و از عرصه بیرون نروند.

وی با بیان اینکه «صداقت، رفاقت و محبت» شعار کاری ماست، بیان کرد: بنای نظام بر وحدت، دوستی و محبت است حس و نگاهمان به روحانیون شیعه و سنی یکسان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان یادآور شد: ممکن است گروه‌هایی پیدا شوند که به مقدسات شیعه و سنی اهانت کنند اما ما نباید که این غرض‌ورزی‌ها را به نظام‌ نسبت بدهیم.

گفتنی است؛ روحانیون نیز در این نشست هر کدام در یک فضای صمیمانه به بیان دغدغه‌ها و ارائه نقطه نظرات و راهکار پیرامون وضعیت کاری خود پرداختند.

انتهای پیام
captcha