خدمات‌رسانی به زائران اربعین ویژه باشد
کد خبر: 4065453
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

خدمات‌رسانی به زائران اربعین ویژه باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: از نقطه شروع راهپیمایی اربعین تا مرز مهران باید به زائران استان توجه داشته باشیم و خدمات‌رسانی ویژه کنیم‌.

زائران اربعین

به گزارش ایکنا از زنجان، ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، پیش از ظهر امروز، ۳۰ خردادماه،  در جلسه ستاد اربعین استان زنجان با بیان اینکه در راهپیمایی اربعین طبق برآوردها ۲۰ درصد مازاد جمعیت نسبت به سال ۹۸ خواهیم داشت، اظهار کرد: باید پیش‌بینی‌های لازم را برای این موضوع داشته باشیم و اقدامات پشتیبانی و خدمات‌رسانی برای زائران به نحو احسنت انجام شود. سال ۹۸ تعداد ۳۸ هزار نفر از استان زنجان اعزام داشتیم که با ۲۰ درصد افزایش امسال باید برای حداقل ۵۰ هزار نفر برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه یکی‌ از ویژگی‌هایی که امسال با آن روبه‌رو هستیم فصل گرما است، تصریح کرد: باید اقدامات لازم و تجهیزات سرمایشی تدارک دیده شود. از نقطه شروع تا مرز مهران باید به زائران استان توجه داشته باشیم و خدمات‌رسانی کنیم‌. در حال حاضر نیازمندی‌هایی که داشتیم در حال پیگیری و رفع نیاز است.

رفیعی با بیان اینکه در بحث تجهیزات مربوط به اسکان زائران و خدمات زائران در مرز در طول مسیر باید تمرکز لازم صورت بگیرد، افزود: در این خصوص تقسیم کارهایی صورت گرفته است. موارد مورد نیاز از جمله کانکس در مرز توسط کمیته زیربنایی پیگیری‌ها صورت می‌گردد. همچنین خدمات و اسکان در مرز برای زائران با محوریت شهرداری زنجان و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مصوب و پیگیری می‌شود.

این مسئول با اشاره به ابنکه شهرستان ایجرود محور مواصلاتی استان و برخی استان‌های همجوار است، خاطرنشان کرد: این شهرستان باید آمادگی لازم در خصوص خدمات‌رسانی به زائران را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha