رشد 53 درصدی جمع‌آوری زکات در آذربایجان‌غربی در سه ماهه اول امسال
کد خبر: 4065650
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲

رشد 53 درصدی جمع‌آوری زکات در آذربایجان‌غربی در سه ماهه اول امسال

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته 81 میلیارد تومان زکات از سطح استان جمع آوری شده و در سه ماهه نخست سال جاری نیز 36 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 53 درصد رشد داشته است و توانسته‌ایم رتبه هفت کشوری را از آن خود کنیم.

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه،  عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه 31 خرداد در جلسه هماهنگی همایش زکات استان اظهار کرد: ترویج فرهنگ زکات در استان با توجه به ظرفیت‌های موجود تاکید کرد اهمیت دارد و برگزاری همایش علمی فرهنگی ترویجی زکات در استان می‌تواند در اشاعه این فرهنگ بسیار موثر باشد.

 عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه افزود: همایش علمی ترویجی و فرهنگی زکات 29 تیر ماه در ارومیه برگزار خواهد شد و مردمی‌سازی و شفاف‎سازی زکات یکی از اهداف مهم این همایش است.

وی بیان کرد: جایگاه زکات در کشورهای اسلامی، ماهیت زکات در اقتصاد اسلامی، شناسایی شیوه‌های نوین اخذ زکات و جایگاه آن در آذربایجان‌غربی از جمله محورهای مقالات ارسالی به این همایش است که پژوهشگران می‌توانند آثار خود را تا 15 تیر ماه به دبیرخانه این همایش واقع در محل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ارسال کنند.

سهندی ادامه داد: سال گذشته 81 میلیارد تومان زکات از سطح استان جمع آوری شده و در سه ماهه نخست سال جاری نیز 36 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 53 درصد رشد داشته است و توانسته‌ایم رتبه هفت کشوری را از آن خود کنیم.

انتهای پیام
captcha