مراسم تکریم و معارفه رئیس امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4066093
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

مراسم تکریم و معارفه رئیس امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه رئیس امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل با حضور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و مدیران ادارات، روحانیون و فعالان فرهنگی و قرآنی استان برگزار شد.

رئیس امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل تودیع و معارفه شد + فیلمبه گزارش ایکنا از اردبیل، مراسم تکریم و معارفه رئیس امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل با حضور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و مدیران ادارات، روحانیون و فعالان فرهنگی و قرآنی استان، یکم تیرماه در مجتمع فرهنگی فدک اردبیل برگزار شد.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در این مراسم، تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی را رسالت اصلی کنشگران فرهنگی، فعالان قرآنی، هیئات مذهبی و علما و روحانیون عنوان و اظهار کرد: تبلیغات اسلامی به عنوان یکی اصلی‌ترین متولیان فرهنگ دینی در تبیین، گسترش و تعمیق اسلامی ناب به عنوان اصل تفکیک ناپذیر نظام مقدس جمهوری اسلامی است و نقش بی‌بدیل و مهمی در جامعه ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی مفهومی برگرفته از آیات قرآنی است که 27 بار در قرآن ذکر شده است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده ادامه داد: امروز رسالت همه تشکل و نهادهای دینی و فرهنگی، تربیت جوانان متعهد و مومن انقلابی است، کار بزرگ امام راحل به میدان آوردن جوانان بود، دفاع مقدس با وجود جوانان موجب حیرت دنیا شده و باید از تمام ظرفیت‌های برای تبلیغ اسلام ناب استفاده کنیم.

تبلیغات اسلامی؛ نرم‌افزار نظام جمهوری اسلامی

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: تبلیغات اسلامی صرفاً یک سازمان یا نهاد فرهنگی نیست بلکه نرم افزار نظام جمهوری اسلامی بوده و روح حاکم بر نظام اسلامی را نمایندگی می‌کند.

وی به وجود 3 هزار طلبه و روحانی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: روحانیون همیشه پرچمدار اشاعه تفکر و فرهنگ خالص و پویای اسلام ناب محمدی(ص) هستند و علما، فقها و اندیشمندان اسلامی در قرون و اعصار گوناگون برای نشر اسلام و تحقق شعائر دینی گام‌های بسیار بلند و موثری برداشتند.

فعالیت ۱۲۰۰ هیئت مذهبی در اردبیل

در ادامه رضا قاسمیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل، از فعالیت 1200 هیئت مذهبی در اردبیل خبر داد و گفت: در استان دارالارشاد و حسینی اردبیل در طول سال به‌ویژه در ایام محرم و صفر شاهد برنامه‌های فرهنگی و دینی در هیئت‌های مذهبی هستیم که با حضور 1200 مداح و 32 کانون فرهنگی، تبلیغی و 50 انجمن اسلامی در مناطق مختلف مرکز استان و شهرستان‌های تابعه در راستای احیای شعائر دینی پیشقدم بوده در جذب نیروهای جوان و فعال فرهنگی تلاش می‌کنند.

قاسمیان بیان کرد: آغاز هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی نخستین گام برای تبلیغ مطلوب و آگاهی بخشی مبلغان از دین و ابعاد نورانی آن است که در روایات بسیاری به آن اشاره و دین‌شناسی به عنوان مقدمه دین‌آموزی معرفی شده است.

وی تصریح کرد: خدمت جهادی ویژگی بارز مبلغ موفق است و مبلغ در حقیقت باید بااخلاص و شجاع باشد و با بردباری و شکیبایی، وظیفه تبلیغی خود را به نحو احسن انجام دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل، در مورد چگونگی این هدایتگری اظهار کرد: امروز با مخاطبی روبه‌رو هستیم که به مراتب متفاوت‌تر از مخاطبان سال ۱۴۰۰ است، چون انسان‌ها شبانه‌روزی در حال مصرف داده‌های مختلف هستند.

وی تصریح کرد: در نتیجه این شرایط لحظه به لحظه روحیه، نگرش، پرسش‌ها و فلسفه شکل‌دهنده نگرش‌ها ممکن است تغییر پیدا کند و از این رو مخاطب دیروز با مخاطب امروز بسیار تفاوت دارد که بر همین اساس نیازمند هدایتگری هوشمندانه هستیم که لحظه به لحظه فضا را رصد و گزاره‌های مورد نیاز را بر اساس آن تنظیم کند.

در این مراسم که با حضور صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ادارات و نهادها، روحانیون و فعالان فرهنگی و قرآنی استان اردبیل برگزار شد، با اهدای لوحی از زحمات حجت‌الاسلام عزیز صابر، تقدیر و با صدور حکمی از سوی مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل حجت‌الاسلام صابر طهماسبی به عنوان مسئول اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان معرفی شد.

انتهای پیام
captcha