حقوق بشر آمریکایی مبتنی بر اصل نژادپرستی است
کد خبر: 4067829
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸

حقوق بشر آمریکایی مبتنی بر اصل نژادپرستی است

امام‌جمعه کرمان با بیان اینکه در حقوق بشر آمریکایی نه حقوق و نه بشر مطرح است، گفت: حقوق بشر آمریکایی مبتنی بر اصل خودبرتر پنداری و فخرفروشی است که محصول این نگاه، نژادپرستی است.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام، حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان، امروز، ۱۰ تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به بیان اصول و ریشه‌های سعادت پرداخت و گفت: خداشناسی، خداترسی و احساس مسئولیت و مسئولیت پذیری از جمله اصول سعادت هستند و با مسئولیت پذیری می‌توان به نتایج مختلف رسید که دفاع از مظلوم، مقابله با ظالم، دست زدن به حرکت‌های اجتماعی بزرگ، رسیدگی به محرومان و نیازمندان، خدمت رسانی به توده‌های مردم، حرکت در مسیر عمران و آبادانی، کمک به پیشرفت جامعه در حوزه‌های مختلف، فعالیت‌های علمی و پژوهشی و ده‌ها و صدها حرکت فردی و اجتماعی از این نتایج و مبتنی بر احساس مسئولیت و مسئولیت پذیری است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تبریک سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)، گفت: امیدواریم جوانان هرچه زودتر امر خداپسندانه ازدواج را انجام دهند به‌ویژه که در بحث جمعیت تهدید جدی داریم. امیدواریم هر کس که می‌تواند در همه مراحل به ازدواج جوانان کمک کند تا بتوانیم تهدید جمعیتی را پشت سر بگذاریم.

نتیجه تفکر آمریکایی

امام‌جمعه کرمان در ادامه با بیان اینکه در حقوق بشر آمریکایی نه حقوق و نه بشر و بشریت مطرح است، افزود: از روز تشکیل ایالت متحده آمریکا تا به امروز آنچه که را در ادعا حقوق بشر می‌نامند مبتنی بر اصول و ارکانی برای خلق جنایات متعدد و ایجاد فاجعه در دنیا است. حقوق بشر آمریکایی مبتنی بر اصل خودبرتر پنداری، فرعونی فکرکردن و فخرفروشی است و محصول این نگاه، نگاه شدید نژادپرستی است.

وی با اشاره به وضعیت رنگین‌پوستان آمریکا و رفتار پلیس و حقوق شهروندی در رابطه با رنگین پوستان آمریکا، گفت: نتیجه دیگر تفکر و حقوق بشر آمریکایی، کدخدامحوری است؛ آمریکا خود را کدخدای جهان می‌داند و هیچ کشور و قدرتی را به رسمیت نمی‌شناسند و محصول دیگر این اصل، تک صدایی است که معتقدند در این دنیا هر کسی له یا علیه آن‌ها است و بی طرفی در حقوق بشر آمریکایی معنا ندارد.

امام‌جمعه کرمان اصل دوم این حقوق بشر را هوی‌پرستی و لذت‌گرایی دانست و افزود: محصول این تفکر خیانت است و با هر کس دست دوستی داد و تاریخ مصرف او تمام شد به او خیانت می‌کند همچنین در همه امور کشورها دخالت می‌کند تا به هر شکل که دلش می‌خواهد به لذت‌های خود برسد.

ارکان حقوق بشر آمریکایی

وی منفعت‌طلبی و ظلم‌گرایی را از ارکان حقوق بشر آمریکایی دانست و ادامه داد: ترور افراد مختلف نتیجه چنین تفکری است؛ از بین بردن هواپیمای مسافربری و زدن مسافران عادی، تبدیل عروسی‌ها در عراق و افغانستان به عزا، ترور فرماندهان نظامی و در راس آن‌ها شهید سلیمانی، ترور مسئولان ار‌شد و عالی رتبه کشوری همچون شهید رجایی، باهنر و بهشتی از نتایج حقوق بشر آمریکایی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری به دستگاه قضایی کشور دارای نکات برجسته و راهبردی دارد، ادامه داد: به سنت‌های الهی توجه داشته باشید و نفع آن‌ها زمانی متوجه شما می‌شود که تلاش‌گر باشید، ایستادگی کنید و از دشمن نترسید و اگر این اصل را رعایت کنیم امداد غیبی به ما می‌رسد. تاریخ پیش روی ما است از تاریخ انبیا الهی گرفته تا صلحا و انقلاب هر کجا که ایستادیم و نترسیم در حالی که عِده و عُده کمتری داشتیم پیروز شدیم.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود: اصل دیگر، مبارزه با فساد است که در همه رده‌ها باید با آن مبارزه کرد و در راس این مبارزه و ایجاد فضای گفتمان مسئولان اجرایی و قضایی کشور و مسئولان فرهنگی هستند که باید با همکاری و تعامل عدالت را در جامعه به معنی واقعی کلمه محقق کنند.

دشمن را خوشحال نکنیم

امام‌جمعه کرمان با بیان اینکه باید توجه داشت که عدالت بدون امامت و ولایت تبديل به ضد آن می‌شود و ممکن است مصادیق انحرافی پیدا کند، افزود: بعضی‌ها در تاریخ عدالت خواه بودند اما آن‌ را با محور امامت و ولایت دنبال نکردند، عدالتی به بار می‌نشیند که در راستای منویات و دستورات امام جامعه قرار بگیرد. باید مراقب باشیم دشمن از بعضی اتفاقات که در کشور و جهان اسلام رقم می‌خورد ذوق زده نشود؛ دشمن وقتی ضعف و اختلافات ما را ببینید و ما را به خود مشغول کند ذوق زده می‌شود.

امام‌جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش خطاب به کسانی که در رابطه با کارگر و کارگری مسئولیت دارند، گفت: به حق و حقوق کارگری جامه عمل بپوشانید به ویژه در معادن و شورای معادن به طور خاص به حقوق کارگری توجه کنند.

وی همچنین در خصوص ولنگاری‌های فرهنگی و بدحجابی‌ها متذکر شد: جامعه متدین به شدت از این موضوع دلگیر و ناراحت است بنابراین دستگاه‌هایی که از لحاظ قانونی متولی هستند باید در امر حجاب و عفاف به صورت جدی ورود کنند؛ دولت نیز با نگاه وظیفه‌گرا به بحث عفاف و حجاب ورود کرده و همه ما باید کمک کنیم این ولنگاری‌های فرهنگی که دشمن برای آن نقشه‌ها دارد خنثی شود.

انتهای پیام
captcha