ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی در سواحل و برخورد با هنجارشکنان
کد خبر: 4070493
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳

ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی در سواحل و برخورد با هنجارشکنان

وزیر کشور در جلسه ستاد ساماندهی سواحل گیلان بر ضرورت بسترسازی برای حضور سرمایه‌گذاران در حوزه ساحل و برخورد با هنجارشکنان سواحل، در کنار اجرای برنامه‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت: مدیریت بهینه آب در گیلان، الگوی موفق کشوری است.

ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی در سواحل و برخورد با هنجارشکنان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان، احمد وحیدی، وزیر کشور، شامگاه، 21 تیرماه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل گیلان که در استانداری گیلان برگزار شد، توجه به دغدغه‌های مردم از سوی دولت سیزدهم را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: چندین میلیون ایرانی در سال با سواحل مرتبط هستند که احساس رضایت آن‌ها برای ما بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های طبیعی گردشگری در گیلان، افزود: فرصت‌های گردشگری در کنار ظرفیت مردمی از مزیت‌های بسیار مطلوب این استان محسوب می‌شود.

وزیر کشور، افزایش رفاه و تقویت معیشت مردم را از اهداف اجرای طرح آزادسازی سواحل بیان کرد و گفت: تلاش‌های صورت‌ گرفته در جهت افزایش رفاه و سالم‌سازی سواحل گیلان اثربخش بوده و در این مسیر نیازمند همت همگانی و بسیج امکانات در جهت انجام سفرهای ایمن و بهره‌مندی از دریا هستیم.

وی بر ضرورت صدور بیمه بی‌نام در سطح سواحل تأکید کرد و گفت: باید تلاش شود تا با صدور بیمه بی‌نام و همچنین بیمه ناجیان غریق از میزان آسیب‌های جانی در سواحل کاسته شود.

وزیر کشور افزایش نشاط اجتماعی در سطح سواحل را مورد تأکید قرار داد و افزود: افزایش سطح نشاط اجتماعی علاوه بر تأثیر مثبت در سواحل، ارتقای اعتماد عمومی نسبت به مسئولان‌ را نیز به دنبال دارد.

وحیدی همچنین بر لزوم برخورد با هنجارشکنان تأکید کرد و گفت: انجام اقدامات فرهنگی در سواحل با بهره‌گیری از ظرفیت‌ دستگاه‌های متولی یک اولویت است اما در عین حال باید با هنجارشکنان برخورد شود.

وزیر کشور با اشاره به ظرفیت بی‌شمار و استفاده نشده در بستر دریا، بیان کرد: از سرمایه‌گذاران در حوزه سواحل باید استقبال شود.

وزیر کشور همچنین از اقدامات صورت‌گرفته در مدیریت استان تقدیر کرد و گفت: اقدام گیلان در مدیریت بهینه آب موجب شد تا هیچ برنج‌کاری از چرخه کشت خارج نشود و این یک الگوی موفق در کشور است.

وحیدی همچنین بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری در واحد سطح تولید برنج تأکید کرد.

وی بر لزوم راه‌اندازی نهضتی برای حل معضل پسماند تأکید کرد و گفت: باید در راستای حل معضل پسماند یک جهشی ایجاد شود.

وزیر کشور همچنین بر ضرورت توسعه ورزش‌های مرتبط با دریا در جهت گسترش صنعت توریسم در منطقه نیز تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha