تبیین موضوع حجاب مانع تبلیغات فریبنده دشمنان می‌شود
کد خبر: 4070903
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲

تبیین موضوع حجاب مانع تبلیغات فریبنده دشمنان می‌شود

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: اگر فلسفه حجاب در اسلام برای جوانان جامعه درست تبیین شود گرایش به حجاب در آنها بیشتر می‌شود و تبلیغات فریبنده دشمنان در جوانان کارگر نخواهد بود.

وحیده محمودلو استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، وحیده محمدلو، استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، ۲۳ تیر در مراسمی که به مناسبت هفته عفاف و حجاب در مدرسه علمیه الزهرا( س) خوی برگزار شد، با اشاره به ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی و معنوی حجاب، اظهار کرد: آرامش فردی و استحکام زندگی‌ها در سایه حجاب ممکن است و امروز دشمن برای از بین بردن فرهنگ اسلام و نفوذ به کشور حجاب را نشانه گرفته است.

وی با بیان این که خداوند متعال در آیات متعدد قرآن کریم وظیفه مومنین را نسبت به حجاب معین و کرده است، افزود: فلسفه حجاب در آیات 53 و 59 سوره احزاب، 60 سوره نور به زیبایی بیان شده و عفت و حجاب و رعایت حریم بین زن و مرد به نفع جامعه است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی ادامه داد: هدف اسلام این است که زنان با حفظ حیا و داشتن چادر و حجاب از گزندها محفوظ بمانند و مورد اذیت و آزار قرار نگیرند و در حقیقت فلسفه حجاب و عفاف صیانت از حریم زنان است و پروردگار عالم دوست دارد بانوان با عفت در جامعه شناخته شوند.

وی با اشاره به این که دین با وضع حجاب می‌خواهد ارزش، عزت، اعتبار، آبرو و احترام زنان در جامعه حفظ شود، عنوان کرد: محدوده حجاب زن و مرد و حقوق و وظایف آن دو در جامعه متفاوت است و این مسئله به تفاوت‌های تکوینی که از اول خلقت در زن و مرد قرار داده شده است، برمی‌گردد.

محمدلو اضافه کرد: همانگونه که عقل به حفاظ قرار دادن طلا و مروارید و هرچیز گرانبها دستور می‌دهد تا از دست دزدها در امان بماند، اسلام هم زن را موجودی ارزشمند می‌داند و می‌خواهد با حجاب او را در جامعه حفظ کند و در روایات از زن به عنوان ریحانه که دارای روحیه لطیف بوده، یاد شده است.

وی تصریح کرد: اسلام با ملزم کردن زنان به حفظ حجاب، امنیت جسمی و روحی آنها در اجتماع را تضمین می‌کند و  علاوه بر آن اسلام حجاب را واجب کرده تا رغبت جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده بیشتر و  کانون خانواده مستحکم تر شود و بنا به فرمایش  شهید مطهری، ازدواج در اسلام رسیدن به آزادی و خروج از محدودیت است، اما در جوامع غربی اسارت و آغاز محدودیت است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: اگر فلسفه حجاب در اسلام برای جوانان جامعه درست تبیین شود گرایش به حجاب در آنها بیشتر می‌شود و تبلیغات فریبنده دشمنان در جوانان کارگر نخواهد بود.

انتهای پیام
captcha