اجرای طرح بیمه فراگیر تامین اجتماعی برای خانواده‌ها در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4071231
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳

اجرای طرح بیمه فراگیر تامین اجتماعی برای خانواده‌ها در خراسان‌جنوبی

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه به منظور گسترش پوشش بیمه تامین اجتماعی از اجرای طرح بیمه فراگیر تامین اجتماعی برای خانواده‌ها خبر داد و گفت: در این طرح، دختران و پسران بین ۱۸ تا ۵۰ سال بیکار با پرداخت حق بیمه از مزایای بیمه مشاغل بهره مند می‌شوند.

سید حسین فراتی، مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سید حسین فراتی، مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌جنوبی، امروز ۲۵ تیرماه در دیدار جمعی از کارکنان تامین اجتماعی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی بین النسلی با هویت اجتماعی و اقتصادی  در فعالیت است که هدف آن توسعه پوشش بیمه ها و برقراری عدالت اجتماعی برای نسل های آینده است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این سازمان نفش اساسی را در پشتیبانی و حمایت از  نیروی کار در سطح کشور دارد، گفت: امسال سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی در ۹ بند توسط رهبر انقلاب ابلاغ شد که رسالت ما در حوزه ساختار تامین اجتماعی را سنگین تر کرده است.

وی با بیان اینکه در سطح استان ۱۸۹ نفر پرسنل بیمه‌ای در شعب بیمه تامین اجتماعی در حال ارائه خدمت هستند، افزود: خدمات تامین اجتماعی در دو حوزه کوتاه مدت و بلندمدت تعریف می‌شود و ما در بحث امنیت شغلی و  بحث درمان و سلامت فعالیت داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سطح استان ۱۲۶ هزار بیمه شده اصلی داریم، بیان کرد: در مجموع جمعیت حدود ۳۹۷ هزار نفر را تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی داریم که ۴۸ درصد از جامعه هدف را تشکیل می‌دهد.

وی بیان کرد: ضریب پشتیبانی بیمه تامین اجتماعی در این استان ۵.۴ درصد است یعنی به ازای هر پنج نفر پرداختی یک نفر از تامین اجتماعی مستمر بگیر داریم.

فراتی با اشاره به اینکه به منظور گسترش پوشش بیمه تامین اجتماعی از اجرای طرح بیمه فراگیر تامین اجتماعی برای خانواده‌ها خبر داد و گفت: در این طرح، دختران و پسران بین ۱۸ تا ۵۰ سال بیکار با پرداخت حق بیمه از مزایای بیمه مشاغل بهره مند می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: در مجموع بیمه شدگان فاقد کمک دولت در خردادماه امسال به نسبت مشابه سال قبل چهار درصد رشد داشته است.

وی به پرداخت مابه التفاوت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: در خردادماه ۳۷ میلیارد تومان پرداختی داشته ایم که نسبت به سال قبل که هفت میلیارد تومان بوده، رقم قابل توجهی است.

فراتی ادامه داد: ۲۴ میلیارد تومان در قالب کمک‌های کوتاه مدت(غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، کمک هزینه سفر ) پرداخت شده که ۲۳ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است و ۴۰۳ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج و بالغ بر چهار میلیارد تومان کمک هزینه بارداری پرداخت شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: در حالی که، کار تامین اجتماعی به عنوان شغل مطرح است منافاتی با قصد قربت ندارد و انگیزه خدمت به بندگان خدا است، کیفیت دادن به آن و برخوردهای قابل قبول با ارباب رجوع از جمله بهترین عبادات است.

وی بیان کرد: انسان های بزرگی که از جهت عرفان و اخلاق به مقاماتی رسیدند، بخشی از شرح زندگی آنها آثار وضعی خدمت به بندگان خدا است.

وی افزود: آیت الله فاضل لنکرانی در این مورد گفته‌اند« من به عنوان یک اسلام شناس به این نتیجه رسیدم که بعد از انجام واجبات با وجود موارد بسیاری از مستحبات اما به گره گشای کار مردم بپردازید فردای قیامت بگویید فاضل لنکرانی گفته است».

عبادی تأکید کرد: مسئله امنیت شغلی و امنیت سلامت بسیار حائز اهمیت است وقتی امنیت هرکسی در معرض آسیب قرار بگیرد آزرده است، احیای این دل آزرده از تعمیر کعبه بالاتر است، قلب یک انسان نیازمند اگر نیازش برآورده شود از تعمیر خانه خدا بالاتر است. ما باید به این خدمتی که برای مردم انجام می‌دهید، کیفیت دهیم.

انتهای پیام
captcha