شورای نگهبان؛ حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام
کد خبر: 4071323
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰

شورای نگهبان؛ حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام

امام جمعه هیدج با اشاره به اینکه شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است، خاطرنشان کرد: اگر شورای نگهبان در قانون اساسی طراحی نمی‌شد معلوم نبود عده‌ای برای انقلاب اسلامی چه سرنوشتی را پیش می‌آوردند که در این صورت نه از اسلامیت و نه از جمهوریت واقعی خبری در کشورمان نبود.

شورای نگهبان

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام اسدالله زارعی امام جمعه هیدج ظهر شامگاه روز گذشته ۲۵ تیرماه، در دیدار با رئیس و اعضا دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در شهرستان ابهر که به مناسبت سالــروز تاسیس شـورای نگهبـــان انجام شد، با تاکید بر ضرورت نظارت از دیدگاه قرآن‌کریم و سنت معصومین (ع) و نزد عقل و اجماع عملیه مسلمانان، گفت: چطور می‌شود برای تولید یک کالای کم‌ارزش حتما کنترل کیفیت داشته باشد و نظارت اعمال شود اما بر انتخابات‌ها که سرنوشت یک ملت و نسل‌های آینده به دست افرادی سپرده می‌شود بر صلاحیت آنها نظارت نباشد.

وی با یادآوری اینکه جایگاه شورای نگهبان از نظر قانون اساسی جایگاه بسیار رفیعی است، متذکر شد: اصل ۴ قانون اساسی نظارت شورای نگهبان را جامع و عام در نظر گرفته است.

این مسئول با تاکید بر اینکه شورای نگهبان نهادی است که تفسیر اصول قانون اساسی بر عهده این شوراست، یادآور شد: با توجه به همین موضوع همگان باید تابع تفسیر شورای نگهبان باشند.

امام جمعه هیدج با توضیح این مطلب که نظارت شورای نگهبان بر روند انتخابات چه ریاست جمهوری و چه مجلس شورای اسلامی و چه مجلس خبرگان استصوابی است، تصریح کرد: از کسانی که شبهه دارند باید پرسید اساسا اگر منظور از نظارت استطلاعی باشد چه فایده‌ای دارد؟ حال کسانی ناظر باشند اما قدرت اعمال قانون را نداشته باشند، چه سودی به حال ملت خواهد داشت.

حجت‌الاسلام زارعی با اشاره به اینکه شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است، خاطرنشان کرد: اگر شورای نگهبان در قانون اساسی طراحی نمی‌شد معلوم نبود عده‌ای برای انقلاب اسلامی چه سرنوشتی را پیش می‌آوردند که در این صورت نه از اسلامیت و نه از جمهوریت واقعی خبری در کشورمان نبود.

انتهای پیام
captcha