ماهواره بر جدید قائم به فضا پرتاب می‌شود
کد خبر: 4073102
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه خبر داد:

ماهواره بر جدید قائم به فضا پرتاب می‌شود

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه به وضعیت ماهواره نور که در ارتفاع بیش از ۵۰۰ کیلومتری قرار گرفته است، اشاره و اعلام کرد: در سال جاری، ماهواره بر جدید قائم را به فضا پرتاب می‌کنیم.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه، پهپاد غزه را یکی از هزاران طرح‌های نیرو عنوان کرد و گفت: بازخورد دشمن را در این حوزه ببینید و سخنان آن‌ها را دنبال کنید، که آمریکایی‌ها با اشاره به حوزه کوچک پهپادی می‌گویند این بخش، برتری هوایی آن‌ها را بعد از ۸۰ سال از بین برده است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با بیان اینکه آن‌ها می‌گویند حوزه هوا فضا و قدرت پهپادی و موشکی مسئله‌ای مهم‌تر از هسته‌ای است، اظهار کرد: البته این را هم بدانند در حوزه پدافندی نیز روال کار همین است و به لطف الهی این قدرت امروز در همه حوزه‌ها ایجاد شده است.

وی در ادامه بیان کرد: اینکه دشمن به این توانمندی اقرار می‌کند، باید عمق مسئله را متوجه بشوید و بحمدالله امروز کشور و نیروهای مسلح ما و سپاه جایگاه ارزنده و برتری واقعی دارند و دشمن نیز اعتراف می‌کند فشار حداکثری شکست مفتضحانه خورد و تحریم‌های فلج‌کننده با شکست مواجه شد و این معضلاتی که دامن آمریکا را گرفته، به خاطر ایران است.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به ارتباط‌گیری برخی کشورها با رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: برخی در حال پناه بردن به رژیم صهیونسیتی هستند در حالی که این رژیم یک غده سرطانی است و این‌ها دارند خواسته و یا ناخواسته غده سرطانی را به کشور خودشان منتقل می‌کنند و اگر پرهیز نکنند رژیم صهیونیستی هیچ کمکی به آن‌ها نمی‌کند بلکه این غده سرطانی گریبان آن‌ها را خواهد گرفت و دیر یا زود این‌ها به مشکلات اساسی مبتلا می‌شوند، البته ما هم در سکوت مطلق در حال رصد این جریان هستیم.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبری در خصوص افزایش توان پهپادی، بیان کرد: قدرت پهپادی، یک قدرت جدید و تازه متولد شده است، شاخه‌های مختلفی دارد و خیلی از این بخش‌ها اختراع ایرانی است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با بیان اینکه موشک‌های زمین به هوای پدافندی با پایه پهپادی، اختراع ایرانی است، گفت: از این قبیل موارد زیاد داریم و باید بگویم چه در دقت موشک‌ها، چه در حوزه پدافندی و چه راداری و پهپادی، ما موفقیت را مرهون اجرای دقیق تدابیر  مقام معظم رهبری هستیم.

وی اظهار کرد: اگر امروز دشمنان از این قدرت نگران شده‌اند و دعوت به مذاکره می‌کنند و در کنگره دنبال مصوبه‌ای برای محدود کردن ایران هستند، نتیجه اجرای این تدابیر بوده است و الحمدالله امروز یک قدرت با فاصله زیاد از دیگران هستیم.

وی به وضعیت ماهواره نور که در ارتفاع بیش از ۵۰۰ کیلومتری قرار گرفته است، اشاره و اعلام کرد: در ادامه در سال‌جاری ماهواره بر جدید قائم را به فضا پرتاب می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha