البرز سیاه‌پوش محرم می‌شود
کد خبر: 4073792
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

البرز سیاه‌پوش محرم می‌شود

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات‌ اسلامی البرز از سیاه‌پوش شدن این استان با شعار محوری «نجات اهل عالم با حسین(ع) است» در ایام محرم خبر داد.

سیاه پوش کردن شهر

حجت‌الاسلام حسن صفوی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات‌ اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از سیاه‌پوش شدن استان با شعار محوری «نجات اهل عالم با حسین(ع) است» در ایام محرم خبر داد و گفت: طبق تمهیدات صورت گرفته و با همکاری تشکل‌های دینی و مذهبی نهاد تبلیغات اسلامی سراسر البرز به‌مناسبت ایام محرم سیاه‌پوش می‌شود.

وی افزود: وقتی شهر سیاه‌پوش می‌شود به این معناست که ما متوجه‌ایم وقت عزاداری بوده و بناست برای فرزند پیامبر اسلام(ص) که زیر بار ظلم نرفت و مظلومانه به شهادت رسید، تا آرمان‌های انسانی و اصل دین و فریضه امر به معروف و نهی از منکر حفظ شوند شور حسینی را در جامعه فراگیر و پیام‌های عاشورا را در گوشه و کنار شهر طنین‌انداز کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه سیاه‌پوش‌ کردن استان و جای‌گذاری نمادهای محرم و‌ عاشورا در شهرهای مختلف، خود یک پیام‌رسان قوی است که جریان مکتب عاشورا را به‌صورت صامت مرور و بازگو می‌کند، گفت: به‌جای‌ آوردن مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) پیام خاصی دارد و بیانگر این نکته است که پس از گذشت سالیان سال، فرزند پیامبر(ص)‌ تا اندازه‌ای نزد شیعه اهمیت دارد که هنوز سیاه‌پوش و عزادار ایشان هستند.

صفوی تصریح کرد: همچنین سیاه‌پوش‌ کردن شهرها، توجه پیروان دیگر ادیان را به قیام عاشورا و به تبع آن تحقیق در خصوص واقعه عاشورا وا می‌دارد، هر چند ممکن است آنها در این مراسم حضور پیدا نکنند، اما این نمادها برای آنها ملموس و قابل رؤیت است.

این مسئول در پایان با تأکید بر اینکه عزای امام حسین(ع) باید سرشار از معارف الهی باشد به نقش هیئت‌های مذهبی در ترویج فرهنگ عاشورا اشاره کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی با عملکرد فاخر خود در برگزاری مراسم عزای حسینی می‌توانند روح حماسی و امید و استقامت را در بستر حوزه‌های ملی و مذهبی نشر دهند.

انتهای پیام
captcha