شهرک‌های صنعتی اردبیل به سیستم پنل‌های خورشیدی مجهز می‌شوند
کد خبر: 4075013
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

شهرک‌های صنعتی اردبیل به سیستم پنل‌های خورشیدی مجهز می‌شوند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: اقدامات لازم در راستای مجهزسازی شهرک‌های صنعتی اردبیل به سیستم‌ پنل‌های خورشیدی به دنبال اهمیت موضوع مدیریت انرژی‌های تجدیدپذیر در دستور کار قرار گرفته است.

شهرک‌های صنعتیبه گزارش ایکنا از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، دهم مردادماه، در بازدید از شهرک‌های صنعتی اردبیل اظهار کرد: به دنبال اهمیت موضوع مدیریت انرژی‌های تجدیدپذیر اقدامات لازم در راستای مجهزسازی شهرک‌های صنعتی اردبیل به سیستم‌ پنل‌های خورشیدی در دستور کار قرار گرفته که در این زمینه تمهیدات لازم به عمل آمده است.

وی بیان کرد: براساس مصوبه هیئت وزیران ادارات را مکلف به تولید 20 درصد از انرژی برق کرده‌اند که در این زمینه سامانه‌های برق خورشیدی در راستای اجرای مصوبه احداث سامانه‌های برق آغاز شده و واحدهای تولیدی برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تسهیلات مورد نیاز را برطرف کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: استفاده از انرژی خورشیدی و نیروگاه‌های تجدیدپذیر جایگزینی مطمئن برای سوخت‌های فسیلی است که به منظور استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و تشویقات و تسهیلات بسیار ارزشمندی از سوی دولت برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته و صاحبان صنایع برای تامین برق پایدار می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

اهلی تصریح کرد: استفاده از انرژی تجدیدپذیر با هدف صرفه‌جویی در هزینه و کاهش مصرف برق سبب کاهش آلودگی محیط زیست می‌شود که در این زمینه تمهیدات لازم به عمل آمده تا بتوانیم مشکلات و موانع را در راستای بهبود وضعیت مدیریت برق استان برطرف کرده و به تمامی اهداف خود در این راستا جامه عمل بپوشانیم.

وی اظهار کرد: با تمام توان و تلاش به دنبال توسعه واحدهای تولیدی استان اردبیل هستیم تا بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده بسترهای حمایتی از سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی را فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha