آیین «یوم‌العباس» در البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 4075311
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

آیین «یوم‌العباس» در البرز برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز از برگزاری آیین یوم‌العباس در این استان خبر داد و گفت: این آیین همزمان با روز تاسوعا از چهارراه هفت تیر به سمت میدان بلال و از آنجا تا آستان مقدس امامزاده حسن(ع) ادامه پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام مهدی ولائی برحق مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز

به گزارش ایکنا از البرز، مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز، امروز، ۱۱ مرداد در حاشیه جلسه شئونات مذهبی استان البرز که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام عزای حسینی، اظهار کرد: زائران و عزاداران حضرت سید و سالار شهیدان مورد توجه و نگاه خاص آن حضرت قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه در نظر داریم آیین یوم‌العباس را با حضور حداکثری مردم در استان البرز برگزار کنیم، افزود: این آیین همزمان با روز تاسوعا از چهارراه هفت تیر به سمت میدان بلال و از آنجا تا آستان مقدس امامزاده حسن(ع) ادامه پیدا خواهد کرد.

ولایی‌برحق با اشاره به اینکه در این میان راه‌اندازی و ایجاد ۶۰ موکب در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در این میان هیئت‌ها قومیت‌های مخلتف، تعزیه‌خوانی، بانوان، عفاف و حجاب، سه‌ ساله‌ها، شیرخوارگان، هنرمندان و... نقش ایفا خواهند کرد.

به گفته این مسئول صاحبان موکب‌ها از هیئت‌های شناسنامه‌دار خواهند بود و افراد ناشناس در این راستا نقشی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه طی این آیین میزبان اتباع نیز خواهیم بود، افزود: در این خصوص پلیس امنیت، نیروی انتظامی و پلیس راهور به ایجاد آرامش و امنیت فضا کمک کنند.

این مسئول در پایان به اهمیت نشر خبر و دعوت مردم برای حضور در این برنامه توسط اصحاب رسانه و صدا و سیما تأکید کرد و یادآور شد: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه همواره در ایجاد موقعیت‌های پررنگ فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha