لزوم اهتمام توأمان به شور و شعور حسینی در عزاداری‌ها
کد خبر: 4075516
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

لزوم اهتمام توأمان به شور و شعور حسینی در عزاداری‌ها

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: لازم است اول امام حسین(ع) و هدف از قیام ایشان را بشناسیم و برای این قهرمان بزرگ اشک بریزیم و گریه کنیم؛ چراکه شور حسینی باید در کنار شعور حسینی مورد تأکید و توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان

به‌ گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، شب گذشته، 11 مردادماه، در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در مسجد علی ابن ابی‌طالب (ع) بندرعباس، با اشاره به تنهایی امام حسین (ع) در دوران زندگی خود، گفت: باید دلایل و علل تنهایی امام حسین(ع) بررسی شود، چراکه برای شرایط کنونی جامعه نیز بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به مسئله غربال یاران توسط سیدالشهدا(ع)، عنوان کرد: پس از حرکت امام حسین(ع) به کوفه، مرتب عده‌ای به افراد همراه امام حسین(ع) اضافه می‌شدند اما در طول مسیر و پس از سخنان آن حضرت،  هر‌کسی از گوشه‌ای رفت و پراکنده شدند. افرادی که به طمع تشکیل حکومت و گرفتن جایگاهی همراه امام حسین(ع) بودند، آرام‌آرام پراکنده شدند به نحوی که در پایان هیچ شخصی همراه امام نبود مگر افرادی که از مدینه همراه ایشان بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: رمز تنهایی امام حسین برای جامعه امروز ما گره‌گشا است، باید با خود بررسی کنیم که اگر ما در دوران امام حسین بودیم موضع ما چه بود؟ افرادی در تلاش برای منزوی کردن اهل‌بیت(ع) بودند، این افراد مدعی بودند که قرآن برای ما کافی است و دیگر نیازی به اهل‌بیت و سنت پیامبر وجود ندارد که امری باطل و اشتباه است.

عبادی‌زاده با بیان اینکه برای تفسیر معصومانه و دقیق قرآن نیازمند اهل‌بیت(ع) هستیم، عنوان کرد: اهل‌بیت و سنت پیامبر(ص) از قرآن جدایی‌ناپذیر بوده و در کنار هم هدایتگر مؤمنین هستند. معاویه سعی داشت نام امیرالمؤمنین(ع) را در جامعه از بین ببرد تا به هدف خود یعنی منزوی کردن اهل‌بیت(ع) دست پیدا کند.

وی همچنین ضمن بازدید از آئین تعزیه‌ که توسط عزاداران حسینیه حضرت قائم آل محمد(ص) محله کشکوئی‌ها در بندرعباس اجرا شد، بیان کرد: خوشبختانه شور حسینی در مراسمات عزاداری امام حسین(ع) در هرمزگان بسیار عالی است و انواع و اقسام عزاداری‌ها وجود دارد که ریشه در فرهنگ و تمدن هرمزگان دارد.

عبادی‌زاده با اشاره به اینکه این سنت‌ها نباید تضعیف شوند و از بین بروند، اظهار کرد: لازم است اول امام حسین(ع) و هدف از قیام ایشان را بشناسیم و برای این قهرمان بزرگ اشک بریزیم و گریه کنیم؛ چراکه شور حسینی باید در کنار شعور حسینی مورد تأکید و توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در پایان یادآور شد: برگزاری دوره‌های آموزشی تعزیه‌خوانی یکی از اقدامات خوبی است که در حال ‌انجام است و باید تجربیات تعزیه میان مساجد بندرعباس به اشتراک گذاشته شود.

انتهای پیام
captcha