مسئولان از جایگاه مدیریتی خود برای خدمت به مردم استفاده کنند
کد خبر: 4075774
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

مسئولان از جایگاه مدیریتی خود برای خدمت به مردم استفاده کنند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: در اختیار داشتن مدیریت اجرایی بزرگ‌ترین فرصت برای مدیران و مسئولان برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است بنابراین مدیران از این فرصت برای حل مشکلات مردم استفاده کنند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه 12 مرداد در جلسه اخلاق ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: جریان قیام حضرت اباعبدالله(ع) از زوایای مختلف قابل بررسی بوده که هر یک این زوایا دارای درس‌ها، الگوها و سرمشق‌های گوناگون برای انسان است و عده‌ای در جریان این قیام، از امام حسین(ع) تبعیت کرده و سعادتمند شدند و عده‌ای دیگر از این جریان استفاده نکرده و زیان‌کار شدند.

وی افزود: دنیاپرستی، عشق به زندگی و شهوات دنیوی علت عدم همراهی امام حسین(ع) توسط برخی از مردم بوده که سبب شد عده کثیری فرصت و سعادت استثنایی همراهی او و یارانش را از دست دهند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: انسان باید در زندگی مواظب باشد که فرصت‌ها را از دست ندهد چرا که از دست دادن آن پشیمانی به بار آورده و غیرقابل جبران است و در جریان قیام امام حسین(ع) عده‌ای به عنوان توابین قیام کردند اما چون از فرصت یاری حضرت استفاده نکرده بودند نتوانستند آنچه که از دست رفته را جبران کنند.

وی ادامه داد: کسانی که از فرصت همراهی امام حسین(ع) استفاده نکردند و دچار تبعات زیادی  شدند که مانند سرنوشت اهل مدینه که پس از شهادت حضرت، لشکر یزید به مدینه حمله کرده و در سه روز همه چیز اهل مدینه را بر خود حلال کردند.

حجت‌الاسلام قریشی بیان کرد: در تاریخ نام برخی از افراد وجود دارد که با حضرت رو در رو شدند و حضرت آن‌ها را به همراهی دعوت کردند اما آن‌ها امام را همراهی نکرده و در نهایت عاقبت بخیر نشدند.

وی گفت: برعکس افرادی که فرصت همراهی حضرت برایشان پیش آمد اما همراهی نکردند کسانی مانند«حبیب‌ابن مظاهر و مسلم‌ابن عوسجه» که وقتی شنیدند امام حسین(ع) به کوفه می‌آید خود را به آب و آتش زدند و خود را به او رساندند.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به جریان برخی از افراد که در لحظه آخر از فرصت همراهی حضرت استفاده کردند عنوان کرد: عده‌ای مانند«حر و زهیر» نیز درصف یاران حضرت بودند که سابقه چندان درخشانی نداشتند اما از این فرصت استفاده کرده و به سعادت و عاقبت بخیری رسیدند.

وی افزود: جوانی، عمر، اموال، پست و مقام از فرصت‌های الهی در زندگی انسان محسوب می‌شود که باید از آن‌ها برای رسیدن به سعادت استفاده کرد و در اختیار داشتن مدیریت اجرایی بزرگ‌ترین فرصت برای مدیران و مسئولان برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است بنابراین  از این فرصت برای حل مشکلات مردم استفاده کنند قبل از آن که این فرصت از دستشان برود.

انتهای پیام
captcha