حل مشکلات معیشتی بدون فرهنگ‌سازی ممکن نیست
کد خبر: 4076110
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

حل مشکلات معیشتی بدون فرهنگ‌سازی ممکن نیست

امام‌جمعه ارومیه گفت: نباید به بهانه مدیریت معیشت مردم از مباحث فرهنگی غفلت کرد. مسئولان باید بدانند که بدون فرهنگ‌سازی مشکلات معیشتی و اقتصادی نیز حل نخواهد شد.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، امروز، ۱۴ مرداد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت ۱۵ مرداد سال ۱۳۲۴، سالروز حمله اتمی آمریکا به هیروشیما، اظهار کرد: ظلم‌هایی که در طول تاریخ مستکبران انجام داده‌اند، نباید فراموش شود بلکه باید نفرت از این افراد بازگویی و زنده بماند، چرا که دشمن می‌خواهد ظلم‌هایی که در جامعه بشری انجام داده به فراموشی سپرده شود.

وی ضمن گرامیداشت روز خبرنگار افزود: خبرنگاران باید در رفتار و کردار خود از شهدای عرصه خبر سرمشق و الگو بگیرند و رفتار شهدا را سرلوحه امور خود قرار دهند.

امام‌جمعه ارومیه ادامه داد: توجه به نحوه انتشار و صحت اخبار جزو الزامات کار خبرنگاری است که در این خصوص باید توجه ویژه داشته باشند چرا که انتشار اخبار نادرست موجب برهم خوردن فضای جامعه می‌شود.

وی گفت: تلاش برای تزریق امید در جامعه جزو رسالت‌های کار خبر است که باید جامعه رسانه‌ای این موضوع را مدنظر قرار دهند. خبرنگاران امروز مسئولیت خطیری در نشان دادن راه درست به مردم دارند که باید در همین راستا بسیار حساس باشند. رعایت اخلاق حرفه‌ای توسط خبرنگاران ضروری است، خبرنگاران باید با انتشار اخبار موثق، اصل انصاف را نیز رعایت کنند.

وی تأکید کرد: اینکه به خاطر برخی اهداف سیاسی، قسمتی از سخنان یک فرد پخش و قسمتی دیگر سانسور شود و واقعیت به گونه‌ای دیگر از سوی خبرنگاران نشر پیدا کند به هیچ وجه قابل قبول نیست.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر ضرورت دروازه بانی خبر گفت: نیاز نیست برخی اخباری که باعث تشویش اذهان و ایجاد استرس بین مردم می‌شود، گزارش شود.

حجت‌الاسلام قریشی با تأکید بر توجه به مباحث فرهنگی در جامعه گفت: اقتصاد نیز باید بر مبنای فرهنگ تبیین شود که در غیر این صورت توفیقی نخواهد داشت؛ باید توجه کرد که حتی اقتصاد کشورهای توسعه یافته نیز بر مبنای فرهنگ شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: نباید به بهانه مدیریت معیشت مردم از مباحث فرهنگی غفلت کرد؛ مسئولان باید بدانند که بدون فرهنگ‌سازی مشکلات معیشتی و اقتصادی نیز حل نخواهد شد.

امام‌جمعه ارومیه بیان کرد: برخی مدیران ارشد و مسئولان از اجرای برنامه‌های فرهنگی و پرداختن به موضوعات فرهنگی غفلت می‌کنند یا خود را مبرا از این مسائل می‌دانند که چنین اقدامی غیرقابل قبول و نادرست است.

وی در ادامه از انتشار گسترده تبلیغ دانشگاه‌های خارجی در سطح شهر ارومیه انتقاد و اضافه کرد: اگر امکان تحصیل در داخل کشور فراهم است پس چرا مسئولان آموزش عالی به تبلیغات گسترده دانشگاه‌های خارجی در سطح شهر بی‌تفاوت هستند؟

امام‌جمعه ارومیه گفت: متأسفانه در ایام محرم، بیش از آذین‌بندی ویژه این ایام شاهد تبلیغات اعزام دانشجو به خارج هستیم، مسئولان و متولیان باید به این مسئله ورود جدی کنند که چرا نخبگان و جوانان برای خروج از کشور و تحصیل در خارج از کشور تشویق می‌شوند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های داخلی در بهترین وضعیت قرار دارند اما برخی مؤسسات برای منافع شخصی خود دنبال چنین اقداماتی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به ایام محرم و عزاداری برای اباعبدالله گفت: اسلام گریه‌ای که در مسیر معرفت، حق، روشنگری، ایمان و ترس از خدا باشد را مقدس می‌شمارد که عزاداری و سوگواری برای امام حسین(ع) و یاران با وفایش نیز مقدس و ممدوح است.

وی گفت: اطعام حسینی در ایام محرم و به‌ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی یکی از نمونه‌های بارز اقدام فرهنگی است که باید مورد توجه مدیران باشد نه اینکه با چنین اقداماتی تقابل کنند.

 

انتهای پیام
captcha