آغاز ثبت‌نام دوره تخصصی «اقراء» در استان مرکزی
کد خبر: 4079599
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

آغاز ثبت‌نام دوره تخصصی «اقراء» در استان مرکزی

علیرضا طاهری، حافظ و قاری اراکی با اشاره به اینکه ثبت‌نام دوره تخصصی «اقراء» در استان مرکزی آغاز شده است، از آغاز ثبت‌نام این دوره تخصصی ویژه جامعه قرآنی بومی و غیربومی خبر داد.

دوره آموزش تخصصی اقراء

علیرضا طاهری، حافظ و قاری اراکی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از پذیرش قرآنیان در دوره تخصصی «اقراء» خبر داد و افزود: سنت «اقراء» یکی از سنت‌های رایج تعلیم و تعلم از صدر اسلام تاکنون بوده است. در این روش آموزشی، قاری با قرائت یک دوره کامل قرآن نزد استاد و شیخ قرائت (مُقری)، نحوه تلفظ و ادای دقیق حروف و کلمات قرآن را فرا می‌گیرد تا الفاظ قرآن با دقت و امانت، نسل به نسل و سینه به سینه حفظ شده و به صورت شفاهی منتقل شود.

وی اظهار کرد: ثبت‌نام برگزاری دوره تخصصی «اقراء» به قاریان و حافظان بومی و غیربومی علاقه‌مند بدون محدودیت سنی آغاز شده است و با اعلام آمادگی از سوی آنان دوره به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود. افراد جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 09187200326 تماس بگیرند.

طاهری با اشاره به اینکه دوره «اقراء» را در سال 1400 پشت سر گذاشته و در همین سال نیز اجازه‌نامه را از شورای عالی قرآن دریافت کرده است، ادامه داد: دوره «اقراء» حدودا بین ۲۵ تا ۳۵ ساعت، بسته به سطح داوطلبان و شرایط آنان به طول می‌انجامد و تاکنون 9 نفر از فعالان قرآنی مشغول آموزش هستند.

انتهای پیام
captcha