عامل نشر اکاذیب و توهین به مقدسات در ساوه دستگیر شد
کد خبر: 4079731
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴

عامل نشر اکاذیب و توهین به مقدسات در ساوه دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه ازشناسایی و دستگیری فردی که اقدام به نشر اکاذیب و توهین به مقدسات در فضای مجازی می‌کرد، خبر داد.

نشر اکاذیب در فضای مجازی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، سرهنگ علی‌اکبر عیسی‌آبادی، فرمانده انتظامی ساوه، گفت: در تحقیقات صورت گرفته کارشناسان پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان ساوه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، صحفه‌ای در اینستاگرام که در آن اقدام به نشر اکاذیب و توهین به مقدسات صورت می‌گرفت شناسایی و پیگیری موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی عنوان کرد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی لازم توسط کارشناسان پلیس، هویت متهم سایبری شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی احضار شد. پس از حضور متهم در پلیس اطلاعات، طی تحقیقات مقدماتی در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه بود که در مواجهه با مستندات به نشر اکاذیب و توهین به مقدسات در شبکه‌های اجتماعی اعتراف کرد.

این مقام انتظامی، با اشاره به ماده ۶۹۸ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی بیان کرد: برابر قانون هر فردی به قصد ضرر زدن به دیگران یا تشویش اذهان عمومی اقدام به بیان اکاذیب کند مجرم محسوب می‌شود و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه با بیان اینکه کاربران اینترنتی می‌بایست نسبت به قوانین فعالیت در فضای مجازی، آگاهی داشته باشند، از مردم خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  گزارش دهند.

انتهای پیام
captcha