کسب ثروت حلال یکی از مولفه‌های مهم خوشبختی جامعه است
کد خبر: 4080892
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰

کسب ثروت حلال یکی از مولفه‌های مهم خوشبختی جامعه است

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: همچنین کسب ثروت حلال نیز از سایر مولفه‌ها برای خوشبختی جامعه است و پایه‌ریزی آن با برنامه‌ریزی دقیق و مدون دین مبین اسلام امکان‌پذیر بوده و باید از ربا و کلاهبرداری دوری کرد.

ماموستا مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام‌جمعه اهل سنت ارومیه، ۴ شهریور در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل‌سنت ارومیه، با دعوت عموم نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با اشاره به مشکلات عفاف و حجاب در جامعه، اظهار کرد: دشمنان با راه‌اندازی شبکه‌های مختلف مجازی سعی می‌کنند تا جوانان را نسبت به ارزش‌های دینی بی‌تفاوت کنند و در این راه نیز از چیزی دریغ نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا باید از دولت‌ها حمایت شود تصریح کرد: تلاش دولت‌ها باید برای مهیا ساختن فضای فرهنگی جامعه که در حال مسموم شدن است باشد، باید روحانیان در مساجد، مبلغان و دولتمردان و تمامی کسانی که احساس مسئولیت می‌کنند  در این راه تلاش کنند تا بتوانند جلو آسیب را گرفته و به فکر اصلاح امور باشند و از فیوضات جامعه اسلامی استفاده کرد.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه با اشاره به اینکه ضامن خوشبختی جامعه انسانی در شش مورد است که عمل به آن در قالب گروه‌ها، دولت‌ها و افراد می‌تواند منشا خیر و سعادت باشد، بیان کرد: یکی از آنها دین و دینداری است چون اگر دین در جامعه نباشد، محکوم به نابودی و فنا است.

وی به لزوم علم و دانش در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر در هر جامعه‌ای علم و فناوری وجود داشته باشد آن جامعه رشد کرده و خوشبختی و سعادت خود را به دست می‌آورد.

ماموستا کلشی‌نژاد تصریح کرد: همچنین کسب ثروت حلال نیز از سایر مولفه‌ها برای خوشبختی جامعه است و پایه‌ریزی آن با برنامه‌ریزی دقیق و مدون دین مبین اسلام امکان‌پذیر بوده و باید از ربا و کلاهبرداری دوری کرد.

وی با تاکید بر مروت، مردانگی و جوانمردی در جامعه، اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان دین‌مدار اسلام که از ثروت حلال و خوبی برخوردار بودند اما با جوانمردی خود به مدت هشت سال با دشمن جنگیده و از کیان میهن دفاع کردند و توانستند جامعه را از هجوم دشمن نجات دهند.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه، به موضوع عفو و گذشت در جامعه برای رسیدن به خوشبختی اشاره کرد و افزود: اگر عفو و گذشت در جامعه باشد آن را به سوی خوشبختی و سعادت می‌کشاند.

وی تصریح کرد: همچنین موضوع سلامتی از مهمترین مسائل جامعه است و اگر نباشد جامعه به خطر می‌افتد و نمی‌توان به دنبال علم و علم‌آموزی و کسب روزی حلال رفت.

 

انتهای پیام
captcha