تسهیل سرمایه‌گذاری در استان‌های مرزی زمینه‌ساز توسعه منطقه را فراهم می‌کند
کد خبر: 4080896
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱

تسهیل سرمایه‌گذاری در استان‌های مرزی زمینه‌ساز توسعه منطقه را فراهم می‌کند

امام‌‌جمعه مهاباد گفت: حمایت و تسهیل سرمایه‌گذاری در استان‌های مرزی همانند آذربایجان غربی موجب توسعه منطقه و ایجاد اشتغال برای جوانان خواهد شد.

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهابادبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا عبدالسلام امامی، امام‌‌جمعه مهاباد ۴ شهریور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد با گرامیداشت هفته دولت با اشاره به اهمیت احداث مراکز اقتصادی در ایجاد اشتغال در منطقه اظهار کرد: دولت باید از سرمایه‌گذاران در مناطق محروم به اشکال مختلف و بیشتر حمایت کند.

وی افزود: در این هفته، بیش از ۶۰۰ طرح عمرانی و اقتصادی در حوزه‌های مختلف با بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در مناطق مختلف استان آذربایجان غربی افتتاح می‌شود که این امر نشان دهنده توجه دولت به مناطق محروم است.

امام‌جمعه مهاباد ادامه داد: با افتتاح این طرح‌ها برای بیش از هفت هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود که اقدام شایسته و قابل تقدیر است، حمایت و تسهیل سرمایه‌گذاری در استان‌های مرزی همانند آذربایجان غربی موجب توسعه منطقه و ایجاد اشتغال برای جوانان خواهد شد.

وی همچنین به سفر استاندار آذربایجان غربی به اقلیم کردستان عراق نیز اشاره کرد و گفت: بدون شک افزایش این ارتباطات دو جانبه موجب توسعه مراودات تجاری و فرهنگی بین دو کشور و منطقه می‌شود.

ماموستا امامی همچنین با استقبال از رسمی شدن مرز کیله سردشت خواستار سرمایه‌گذاری دولت در این مرز در راستای توسعه اقتصادی این شهرستان مرزی و خارج شدن از محرومیت شد.

امام‌جمعه مهاباد در بخش دیگری از خطبه‌ها به اهمیت یاد مرگ در زندگی انسان‌ها پرداخت و یادآور شد: یاد مرگ در تربیت و تکامل خوب صفات انسانی و کنار گذاشتن صفات ناپسندیده و اجتناب از گناهان نقشی بی‌نظیر دارد.

ماموستا امامی با بیان اینکه مرگ همچون مهمانی است که همه انسان‌ها باید خود را آماده پذیرایی از آن کنند، تاکید کرد: باید دقت کرد که مال و ثروت دنیوی شما را از یاد خدا و عبادت دور نساخته و همانطور که در این دنیا به اندوختن ثروت می پردازید برای آخرت خود نیز باید آذوقه‌ای ذخیره کنید.

 

انتهای پیام
captcha