نمایشگاه دستاورد‌های شاخص جهاددانشگاهی افتتاح شد
کد خبر: 4081861
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
با حضور دهقانی فیروزآبادی و معاون سازمان برنامه و بودجه

نمایشگاه دستاورد‌های شاخص جهاددانشگاهی افتتاح شد

نمایشگاه گزیده‌ای از دستاوردهای شاخص پژوهش، فناوری و نوآوری جهاددانشگاهی امروز، هشتم شهریورماه در محل سازمان برنامه و بودجه افتتاح شد.

نمایشگاه گزیده‌ای از دستاورد‌های شاخص جهاددانشگاهی افتتاح شدبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم افتتاحیه نمایشگاه گزیده‌ای از دستاوردهای شاخص پژوهش، فناوری و نوآوری جهاددانشگاهی صبح امروز هشتم شهریور، با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، رئیس این نهاد انقلابی و رحیم ممبینی، معاون کل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

این نمایشگاه به مناسبت هفته دولت و طی روزهای هشتم و نهم شهریورماه از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل سازمان برنامه و بودجه کشور برپاست.

رحیم ممبینی، معاون کل و جانشین سازمان برنامه و بودجه طی سخنانی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گزیده‌ای از دستاوردهای شاخص پژوهش، فناوری و نوآوری جهاددانشگاهی اظهار کرد: در این نمایشگاه از قسمتی از دستاوردها، فناوری‌ها و نوآوری‌هایی که در مسیر اجرایی‌سازی قرار گرفته بازدید شد. انصافاً این حقیقت، این انگیزه و تلاش و تجلی اراده موجب افتخار و غرور ملی است.

وی افزود: امیدوارم که حرکت در این مسیر بیش از پیش با توجه به اینکه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین شعار سال و مطالبه مقام معظم رهبری است، با قوت ادامه پیدا کند و نهادهای اجرایی ذیربط از این حرکت حمایت کنند. از جمله خود سازمان برنامه و بودجه که بستری مناسب برای حمایت از این تجاری سازی و روند بوده و می‌تواند در این زمینه به وظایف اصلی خود عمل کند.

خلقت عین علم است

ممبینی ادامه داد: خلقت عین علم است و باید این علم را کشف کنیم. قصه معروف حضرت سلیمان(ع) در قرآن کریم آمده است. زمانی که ایشان از هدهد علت تأخیر و غیبتش را می‌پرسند و او در جواب نبی‌خدا این گونه عنوان می‌کند که در سرزمینی دوردست، ملکه‌ای وجود دارد که خارج از حکومت شما برای خود حکومت می‌کند. حضرت دستور می‌دهد تا او را حاضر کنند که در نهایت، برخیا گفت که در یک چشم به هم زدن تاج و تخت او را در اینجا حاضر می‌کنم. در قرآن کریم آمده است ما کمی از علم به برخیا داده بودیم.

وی در پایان ضمن تشکر از مسئولان جهادانشگاهی در برپایی این نمایشگاه تصریح کرد: امروز به خوبی می‌توان علم را کشف کرد و به قله‌های علم رسید که بستر مناسبی برای زندگی خوب انسان‌ها و مردم کشور باشد.

جهاددانشگاهی در مسیر تبدیل به زیست بوم نوآوری

روح الله دهقانی فیروزآبادی نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی افتخاری برای کشور است و مورد توجه رهبر معظم انقلاب به شکل ویژه بوده است، گفت: این نهاد در حال حاضر نیز در مسیر نوآوری قرار دارد تا تبدیل به زیست بوم نوآوری برای نخبگان ایرانی شود.

وی افزود: افتخار داریم که رئیس سازمان برنامه و بودجه یکی از اعضای اصلی هیئت امنای جهاددانشگاهی است و همیشه نقش حمایت کننده و تأثیرگذار در پیشبرد انقلاب و این نهاد انقلابی داشته است.

دهقانی فیروزآبادی اظهار امیدواری کرد که جهاددانشگاهی امسال و سال‌های آینده بیش از پیش بدرخشد و در حل مسائل کشور و کمک به نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق باشد.

انتهای پیام
captcha