برگزاری اختتامیه اردوهای راهیان نور بسیج دانش‌آموزی در آذربایجان غربی
کد خبر: 4083383
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

برگزاری اختتامیه اردوهای راهیان نور بسیج دانش‌آموزی در آذربایجان غربی

اردوهای راهیان نور بسیج دانش‌آموزی در آذربایجان غربی با حضور رئیس سازمان بسیح دانش‌آموزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

اختتامیه اردوهای راهیان نور بسیج دانش‌آموزی در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، مجتبی باستان، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 14 شهریور در اختتامیه اردوهای راهیان نور بسیج دانش‌آموزی در محمدیار نقده اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که می‌تواند روح ایستادگی و مقاومت را در کشور نهادینه کند، برپایی اردوهای راهیان نور است، به طوری که در شرایط شیوع کرونا در بستر فضای مجازی این اردوهای زیارتی برگزار شد و توانستیم تهدید را به فرصت تبدیل کردیم، و بدین ترتیب ۳۰ میلیون نفر از طریق فضای مجازی اقدام به زیارت از محل اردوهای راهیان نور بازدید کردند.

وی ادامه داد: همچنین در شرایط شیوع ویروس کرونا نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ۲۰ هزار نفر به مناطقی که آلوده نبودند، اعزام شدند.

باستانی خاطرنشان کرد: امسال از اول فروردین ۱۲ هزار نفر به اردوهای راهیان نور اعزام شده است، که پیش بینی ما این است حداقل ۵۰۰ هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شود.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فرهنگ دفاع مقدس ریشه در هویت ملی دارد و هویت ملی وام گرفته از رییسعلی دلواری است که هفت سال ایستادگی کرد و یک وجب خاک ایران را به انگلیسی‌ها نداد، حتی آن موقع هفت هزار پوند به او پیشنهاد دادند تا از ایستادگی دست بکشد ولی وی نپذیرفت.

وی گفت: ایستادگی ستارخان و باقرخان در مقابل استبداد قاجار، ایستادگی میرزاکوچک‌خان جنگلی در مقابل متجاوزان، علی‌مردان خان بختیاری در مقابل استبداد رضاخان و شهیدان باکری همت، فهمیده و بهنام محمدی‌ها برای همیشه بر تارک تاریخ انقلاب هک شده است.

راهیان نور یکی از کارهای عمیق فرهنگی است

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین هم در این مراسم با بیان اینکه در دفاع مقدس دعوا بر سر ایثار جان بود و رقابت برای پست و مقام گرفتن وجود نداشت، خاطرنشان کرد: جبهه سرشار از انسان‌هایی وارسته نظیر سردار حاج قاسم سلیمانی بود که همواره تشنه شهادت بودند.

سردار حسین معروفی با بیان اینکه دیانت و ایمان در وجب به وجب جبهه‌های حق علیه باطل موج می‌زد، افزود: در جبهه‌ها هر مانعی وجود داشت برداشته و راه را برای انجام رسالت‌ شهدا باز می‌شد و در آن زمان کسی نمی‌گفت که انجام فلان کار وظیفه ما نیست.

وی با بیان اینکه راهیان نور یکی از کارهای عمیق فرهنگی است که در کشور در حال انجام است، گفت: نمایان کردن گذشته پرافتخار، ایجاد امیدآفرینی در جامعه و تبلور معنویت از جمله برکات راهیان نور است.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: تاریخ ایران سرشار از افتخار است، دو موضوع تحریف و فراموشی دفاع مقدس فرهنگ غنی کشورمان را تهدید می‌کند.

وی گفت: نوجوان ما که می‌خواهد گام دوم را به سرانجام برساند هم عالم است هم هوشمند؛ هم طهارت جسم دارد هم طهارت روح، راهیان نور یک نظام تربیتی است و باید به آن توجه شود همچنین برای شناخت سردار سلیمانی باید بیشتر تلاش کنیم.

تربیت راویان دفاع مقدس دانش‌آموزی

معاون وزیر آموزش و پرورش هم گفت: حضرت زینب(س) نخستین کسی بودند که برای اثبات حقانیت قیام امام حسین(ع) وظیفه پیام‌رسانی را به عهده گرفتند و پس از انجام رسالت خویش برای زیارت قبر مطهر برادرشان به کربلا برگشتند.

اصغر باقرزاده اضافه کرد: کسانی که به عظمت شهادت پی بردند، به اهمیت برپایی اردوهای راهیان نور بیش از پیش واقف هستند، رزمندگان اسلام بعد از اینکه به فیض شهادت نائل آمدند، تحقق وعده‌های خداوند متعال را می‌بینند و اطمینان حاصل می‌کنند که مسیرشان درست است.

وی عنوان کرد: قبل از شیوع کرونا سالانه بیش از ۸۰۰ هزار نفر دانش‌آموز از مناطق عملیاتی بازدید می‌کردند، که این مهم با کشش و جاذبه و دعوت شهدا اتفاق می‌افتد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال در نظر است که راویان دفاع مقدس دانش‌آموزی تربیت شوند تا به صورت تخصصی روایت کنند، تا از این رهگذر دانش‌آموزان با مربیان مانوس شده و روند تربیتی تکمیل شود.

وی به راهیان نور پیشرفت اشاره کرد و گفت: در این نوع راهیان نور دانش‌آموزان از پیشرفت‌های لجستیکی بازدید می کنند، راهیان نور دریایی نیز به صورت محدود آغاز شده است که برای گسترش آن تلاش می‌کنیم.

خانواده شهدا سرمایه‌های عظیم کشور هستند

فرمانده سپاه شهدای آذربابجان غربی هم اظهار کرد: در آذربایجان غربی ۱۲ هزار شهید گلگون‌کفن برای احیا و مجد و عظمت اسلام جنگیدند هم صعبوت ماموریت را پذیرفتند بعد در مرگی سعادتمندانه به لقای الی‌الله رسیدند.

سردار حبیب شهسواری گفت: خانواده شهدا سرمایه‌های عظیم و فناناپذیر نظام اسلامی هستند که تا ابد خودمان را مدیون آنها می‌دانیم، جانبازان هم شهید زنده محسوب می‌شوند.

وی گفت: دانش‌آموزان امیدان کشور بوده و ادامه‌دهنده راه شهیدانی هستند که مدرسه را به شلمچه و اروند بردند، به طوری که دشمنان در فهم آنها عاجز هستند، دانش‌آموزان در استمرار و استکمال راه امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای با عزم راسخ گام بر می‌دارند.

شهسواری خاطرنشان کرد: اگر هزاران سال نیز بگذرد، یک قله در انقلاب بوده که آن هم دفاع مقدس است، حتی در سال‌های بعد هم هر اتفاق دلنشینی بیفتد از برکات دفاع مقدس است.

 

انتهای پیام
captcha