پایان درگیری دو عشیره سوسنگردی به حرمت امام حسین(ع)
کد خبر: 4083926
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

پایان درگیری دو عشیره سوسنگردی به حرمت امام حسین(ع)

رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: ۲ عشیره در سوسنگرد پس از یک سال اختلاف با تلاش اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان در قالب «پویش به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم» باهم مصالحه کردند.

صلح و سازشبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه حل اختلاف استان خوزستان علیرضا باوی، معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: ۲ عشیره در سوسنگرد پس از یکسال اختلاف و درگیری با همت و تلاش اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر، همیاران صلح این شهرستان در قالب پویش «به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم» با هم مصالحه کردند.

وی افزود: سال گذشته درگیری دو جوان از دو عشیره در سوسنگرد رخ می‌دهد که منجر به ضرب و جرح یکی از آنان می‌شود و این نزاع متأسفانه موجب ایجاد اختلاف بین عشیره‌های طرفین و شکایت در دادسرا و دادگاه آن شهرستان علیه همدیگر شده است.

باوی افزود: با توجه به جو عشایری که در منطقه وجود دارد و همچنین جهت جلوگیری از تشدید اختلافات به وجود آمده بین این ۲ عشیره، پرونده جهت حل و فصل و اصلاح ذات‌البین به شورای حل اختلاف سوسنگرد ارجاع شد.

معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اظهار کرد: اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان بلافاصله با همکاری ستاد صبر، همیاران و خیرین، ضمن دعوت بزرگان و ریش سفیدان طرفین به آرامش، برای فراهم کردن زمینه صلح و سازش به مذاکرات و رایزنی در جلسات متعددی پرداختند و با توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) در نشستی موفق شدند در پویش «به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم» پس از یک سال اختلاف و کدورت بین این دو عشیره صلح و سازش ایجاد کنند.

انتهای پیام
captcha