همایش اربعین یک ظرفیت استکبارستیز و طاغوت‌زداست
کد خبر: 4084275
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

همایش اربعین یک ظرفیت استکبارستیز و طاغوت‌زداست

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: همایش عظیم و معنوی اربعین حسینی می‌رود تا ظرفیت‌های نهفته را نمایان کند، این همایش، یک ظرفیت استکبارستیز، استکباربرانداز و طاغوت‌زدا و نقش‌آفرین در حاکمیت ولایت است.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد امروز، ۱۸ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به رهنمود قرآنی در آیه ۲۰ از سوره مبارکه فصلت، اظهار کرد: در این آیه شریفه خداوند گفت‌وگویی را از زبان جهنمیان بیان می‌کند و نکته برجسته آیه این است که همه ما همواره در منظر پروردگار عالم هستیم و لحظه‌ای از محضر خدا خارج نمی‌شویم و اینکه خدا همواره شاهد اعمالمان است.

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی ادامه داد: آنچه امروز به فضل الهی و به برکت اربعین شاهدیم، همایش عظیم و معنوی عالم تشیع و حتی فراتر از عالم اسلام است و این همایش عظیم معنوی می‌رود تا ظرفیت‌های نهفته را نمایان کند. این همایش، یک ظرفیت استکبارستیز، استکباربرانداز و طاغوت‌زدا و نقش‌آفرین در حاکمیت ولایت است. اربعین در پیوند جوامع اسلامی و شکل دادن جامعه متمدن اسلامی نقش ایفا می‌کند و تمام امور و کارها را تحت‌الشعاع قرار داده است.

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به ازدحام جمعیت زائران در مرزهای ایران و عراق و بسته شدن مرزها برای حفظ سلامتی و امنیت مردم، تأکید کرد: شایسته است که مردم نیز همراهی کنند و قانون‌مداری را مدنظر قرار دهند تا این برنامه جهادی و با عظمت که استکبار را به وحشت انداخته و عصبانی کرده است به خوبی برگزار شود.

نکونام با اشاره به سفر دو روزه آیت‌الله اعرافی به چهارمحال‌وبختیاری و شکل‌گیری جمع‌ها و جلسات خوب و راهگشا، بیان کرد: حوزه‌های علمیه از زمان امام باقر(ع) تاکنون در پیشبرد اهداف و تداوم مبانی حیات‌بخش اسلام با قوت پیش آمده و نقش‌آفرینی کرده‌ و زمینه رشد و تعالی جوامع اسلامی را فراهم کرده‌اند.

وی با متفاوت خواندن حوزه علمیه اهل تشیع و با استناد به سخن یکی از عالمان سنی در بیان چرایی این تفاوت، تصریح کرد: سر اینکه حوزه شیعی همواره در برابر طواغیت ایستادگی کرده و با حریت از اهل‌ بیت(ع) دفاع کرده است در دو نکته نهفته است، نخست آنکه شیعیان به مبانی مکتب عاشورا پیوند دارند و این روحیه آزادگی را امام حسین(ع) به جامعه شیعی تزریق کرده‌اند.

نکونام ادامه داد: نکته دوم آنکه، حوزه علمیه شیعی همواره از استقلال مالی برخوردار بوده و هیچ‌گاه خود را وابسته به حکومت‌ها نکرده است؛ ارتزاق حوزه به برکت ایمان و اعتقاد و اعتماد مردم تأمین و اداره شده است که پیوند عمیق میان بازار و حوزه مصداق همین موضوع است، البته حوزه در این مسیر فراز و نشیب‌هایی را هم تحمل کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری تأکید کرد: امروز زمان جبران بسیاری از ضعف‌ها و عقب‌ماندگی‌های گذشته است و از حوزه علمیه انتظار داریم که به قله‌های بلند تعالی دست یابد؛ حوزه استان نیز مشکلاتی دارد که در حضور مدیر حوزه‌های علمیه کشور مطرح شد و امید است به برکت تلاش‌های مجموعه شورای عالی حوزه این مشکلات تقلیل یابند.

نکونام با اشاره به سفر خود به روستاهای صعب‌العبور کوهرنگ و با بیان اینکه ۳۵ روستا در شهرستان‌های کوهرنگ و اردل فاقد هرگونه امکانات اولیه از جمله راه ارتباطی هستند، افزود: بیان این مشکلات برای آن است که قدمی برای رفع این کاستی‌ها برداشته شود تا دیگر شاهد این ضعف‌ها نباشیم. لذا وجود این محرومیت‌ها و مشکلات به آن معنا نیست که نظام اسلامی کاری نکرده و دستاوردی نداشته است.

امام‌جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه شایسته است منابع طبیعی استان برای ایجاد راه‌های مواصلاتی در این مناطق صعب‌العبور مجوزات لازم را صادر کند، افزود: اگرچه صیانت از درختان و جنگل‌ها لازم و ضروری است اما عدم صدور مجوز به دلیل جلوگیری از قطع درختان برای احداث راه در این مناطق ضایعه‌های به مراتب سنگین‌تری را تحمیل می‌کند.

نکونام گفت: مردم این مناطق به دلیل نبود امکانات اولیه ناچار هستند از درختانی که صیانت کنیم، برای ساخت مسکن و دیگر امورات استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha