جاذبه مغناطیس حسینی از اربعین شروع می‌شود
کد خبر: 4085992
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹

جاذبه مغناطیس حسینی از اربعین شروع می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: جاذبه مغناطیس حسینی بدون‌تردید از اربعین آغاز می‌شود، به‌طوری‌که این روز فرصت طلایی برای برپایی کنگره عظیم حسینیان جهان است.

جاذبه مغناطیس حسینی از اربعین شروع می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام میثم فیاضی مسول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا آذربایجان غربی 25 شهریور در بازدید از موکب‌های ارومیه که با همراهی حجت‌الاسلام محمد رستمی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه ترتیب یافت، اظهار کرد: امیدوار هستیم که در طول سال‌های آینده حمایت‌های بیشتری از موکب‌ها صورت گیرد و مجهزتر شوند.

وی ادامه داد: یکی از علائم مؤمن این است، که دلش برای زیارت امام حسین (ع) تنگ می‌شود، این نیاز همواره وجود دارد و عبادت باعظمت زیارت اربعین را حضرت زینب کبری(س) و فرزندان امام حسین(ع) برای ما به یادگار گذاشتند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی کربلا را یک نماد مهم برای تبلور وحدت بین مسلمانان و فرصت طلایی برای انس با اهل بیت (ع) دانست و اضافه کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی به مدد مشارکت مسلمانان یک نمود جهانی پیدا کرده است.

وی ضمن اشاره به اینکه آغاز جاذبه مغناطیس حسینی از روز اربعین است، خاطرنشان کرد: این همان مغناطیسی است، که باعث شد با وجود سپری شدن قرن‌های متمادی عشق به امام حسین (ع) در دل‌‌ها جاویدان بوده و روزبه‌روز این مهر و محبت شعله‌ور شود.
فیاضی با بیان اینکه جریان پیاده‌روی برای زیارت سیدالشهدا (ع) را نباید یک ابتکار جدید و حرکت نو بدانیم، اضافه کرد: این حرکت ریشه تاریخی داشته و پیاده‌روی در روز اربعین از سابقه‌ای دیرینه‌ای برخوردار است، به‌طوری‌که پیشینیان ما و علمای بزرگ اسلام بارها این مسیر را طی کرده‌اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان بیان کرد: این آیین وحدت‌بخش در دوره‌های مختلف برگزار شده است، ولی خوشبختانه شاهد هستیم، در سال‌های اخیر پررنگ‌تر شده و جمعیت میلیونی با شور و شوق مضاعف به صورت داوطلبانه در آن شرکت می‌کنند.

فیاضی با بیان اینکه، زائران با وجود همه سختی‌ها، خستگی راه و ... از زندگی روزمره و فعالیت‌ جاری خود دست کشیده و به پابوسی امام حسین (ع) می‌شتابند، اضافه کرد: شرکت در این آیین عظیم یک توفیق الهی است.

انتهای پیام
captcha