خواسته اصلی دشمنان در طول تاریخ، انحراف انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4089710
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

خواسته اصلی دشمنان در طول تاریخ، انحراف انقلاب اسلامی است

معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری گفت: به حاشیه بردن امامین و انقلاب اسلامی خواسته اصلی دشمنان در طول تاریخ بوده است.

قاسم جعفری، معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوریقاسم جعفری، معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: در گذشته خلفا به دلایل مختلف بر روی ائمه حساس بودند و سیاست آنان در جهت کنترل ائمه بود چون ائمه بزرگوار از یک نور واحد بودند و قرائت ناب و اصیل اسلام را مطرح می‌کردند.

وی با بیان اینکه از مأمون نقل شده است که پدرش اعتراف کرده است که حکومت حق ائمه است، افزود: اما منفعت طلبی خلفا باعث می‌شد تا نتوانند از خلافت دست بردارند و مقابل ائمه گرامی اسلام قرار می‌گرفتند.

عضو هیئت علمی دانشگاه‌های پیام نور خراسان شمالی با تأکید براینکه خلیفه‌ی زمان امام حسن عسکری(ع) به دنبال حذف فرزند ایشان بود، بیان کرد: امام زمان(ع) فرزند امام حسن عسکری(ع) است و خلیفه‌ زمان نیز به دنبال حذف فرزند ایشان بود تا نسل ائمه ادامه پیدا نکند که نتوانستند مؤفق شوند.

وی با بیان اینکه در روایات مختلف از امامان نقل شده است که امامان کشته یا کشته و یا مسموم می‌شوند، اضافه کرد: ترور شخصیت ائمه و ترور جسم آنان در گذشته رواج داشت و خلفا تمام تلاش خود را می‌کردند که مردم نسبت به ائمه بدبین شوند.

اعتبارزدایی از انقلاب اسلامی

جعفری با اشاره به اینکه اقدامات خلفا در گذشته نتیجه‌ای نداشت، افزود: پس از انقلاب اسلامی نیز دشمنان به دنبال اعتبار زدایی از انقلاب اسلامی بودند اما در تمام این سال‌ها با در بسته مواجه شدند.

وی با تأکید براینکه نظام جمهوری اسلامی ایران مسیری را طی می‌کند که ارباب سلطه و استکبار این موضوع را نمی‌پسندد، ادامه داد: نظام سلطه اعتقاد دارد که جمهوری اسلامی ایران هزینه زیادی برای آنان ایجاد کرده است و بسیاری از کشورها جمهوری اسلامی را الگوی خود قرار داده‌اند.

معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری با بیان اینکه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران ریشه‌دار است، اضافه کرد: دشمنان تنها به تخریب مسئولان نظام اکتفا نمی‌کنند و می‌خواهند در مجموع کارآیی نظام را پایین بیاورند تا مردم باور کنند جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند نیازهای امروزی آنان را تأمین کند.

جعفری با اشاره به اینکه ترور شخصیت‌های برجسته نظام یکی از دشمنی‌ها نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: ناآرامی‌های اخیری که در کشور رخ داد، به علت اتفاقی است که در کشورهای دیگر نیز اتفاق می‌افتد اما دشمنان انقلاب اسلامی تمام توان خود را برعلیه نظام جمهوری اسلامی به کار گرفته‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه‌های پیام نور خراسان شمالی با بیان اینکه از نظر شرعی نیز اگر خونی از دماغ شخصی بیاید پسندیده نیست و اتفاق رخ داده مطلوب مسئولان و نظام نیز نیست، تأکید کرد: همه از مرگ یک هم‌وطن ناراحتیم اما برای رسیدگی و اگر قصور و تقصیری رخ داده باید قانون پیگیری کند.

وی با تأکید براینکه مرگ یک هم‌وطن برای اغتشاشگران یک بهانه است، اظهار کرد: دشمنان و اغتشاشگران اصل نظام را نشانه گرفته‌اند و از غرب تا شرق دنیا برعلیه ایران وارد میدان شدند و تمام هنجارهای دینی و ارزشی ما را مورد حمله قرار دادند.

معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری افزود: همان کاری که دشمنان در زمان ائمه انجام می‌دادند امروز نیز اتفاق افتاده که دشمنان به دنبال این هستند تا مردم را نسبت به نظام بدبین کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه‌های پیام نور خراسان شمالی با بیان اینکه بزرگ‌ترین پروژه دشمنان انقلاب قرار گرفتن مردم در مقابل مردم است، ادامه داد: مقام معظم رهبری در یکی از سخنان خود فرمودند که گاهی دشمنی پازلی را می‌چیند که حرف حق ما موجب کامل شدنِ پازل باطل آنان می‌شود و از همین جهت باید مراقب گفتار و کردار خود باشیم تا بازیچه دست دشمنان نشویم.

جعفری با اشاره به اینکه با بسیاری از افرادی که در خیابان‌ها حضور پیدا کردند صحبت می‌کنیم حتی علت حضور در خیابان را نمی‌دانستند، اضافه کرد: دشمن در سطح مدرن و با امکانات امروزی همان کاری را می‌کند که در گذشته برای ائمه اتفاق افتاده است و در اینجا است که اهمیت بصیرت و هوشیاری مردم خودش را نشان می‌دهد.

معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری با تأکید براینکه برای دشمنان انقلاب اسلامی منافع مردم ذره‌ای اهمیت ندارد، افزود: ما از اهل بیت گرامی اسلام آموخته‌ایم که گرفتار چنین اتفاقاتی نشویم و توجه به راه و روش اهل بیت گرامی اسلامی بسیار مورد اهمیت است.

انتهای پیام
captcha