فعالیت 1340 کانون فرهنگی و هنری در مساجد آذربایجان غربی
کد خبر: 4090940
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

فعالیت 1340 کانون فرهنگی و هنری در مساجد آذربایجان غربی

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد آذربایجان‌غربی گفت: پس از ارزیابی و سطح‌بندی تمامی یک هزار و 340 کانون در استان، 20 درصد از کانون‌های فعال در مساجد آذربایجان‌غربی برای اجرای دوره‌های آموزشی انتخاب می‌شود که با هدف تربیت نسل خلاق و انقلابی خواهد بود.

محسن رضایی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محسن رضایی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد آذربایجان‌غربی 18 مهرماه در نشست خبری با  اصحاب رسانه، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان بازوی توانمند فرهنگی در این اماکن مقدس، در کنار دیگر نهادها و مراکز فعال فرهنگی و اجتماعی در محلات، باید در راستای توانمندسازی و نیز هدایت فکری جوانان و نوجوانان حرکت کنند و این مسیر بهترین راه برای رسیدن به نقطه هدف ما است.

وی افزود: مساجد می‌توانند به عنوان بستر استعدادیابی در عرصه‌های مختلف باشند و در راستای تقویت توانمندی و نیز رشد اجتماعی موثر واقع شوند و نیازمند همکاری و همفکری دستگاه‌های فرهنگی در سطح جامعه به منظور ارتقای سطح فعالیتی مساجد هستیم تا برای تاثیرگذاری مساجد در جامعه برنامه‌ریزی و اقدام تاثیرگذار داشته باشیم.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد آذربایجان‌ غربی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری برای حمایت از کانون‎‌‌های مساجد فرمودند :«کانون‌های فرهنگی هنری را فراموش نکنید بد است بین بسیج و مساجد اختلاف به وجود آید برایش کار و تحقیق کنید و با روی خوش پذیرای جوانان باشید» بیانگر این امر است که بسیج عنصر فعال و کنش‌گری در جذب نسل جدید به مساجد و فعال‌تر شدن کانون‌ها است.

وی ادامه داد: دشمن در حال حاضر دهه نودی و نوجوانان را هدف گرفته و متاسفانه در حوزه فرهنگی ضعیف عمل شده است و مسجد آن طور که باید به مسائل فرهنگی مسلح نشده که جوانان را به خوبی به سمت سوی و اهداف مساجد جذب کند.

رضایی بیان کرد: تمام سعی خود را به کار خواهیم برد که پذیرای جوانان در مساجد باشیم و کارکردهای خود را به آخرین روش‌ها و شیوه‌ها به‌روزرسانی کنیم و در این میان مهمترین تریبونی که می‌تواند برنامه‌ها به آگهی مخاطبان برساند اصحاب رسانه است.

وی گفت: در راستای توانمندسازی کانون‌های مساجد، سطح‌بندی این کانون‌ها در دست اقدام است تا با این روش برای برگزاری دوره‌های توانمندسازی و نیز اجرای برنامه‌های متناسب با مناطق مختلف اقدام شود و پس از ارزیابی و سطح‌بندی تمامی یک هزار و 340 کانون در استان،  20 درصد از کانون‌های فعال در مساجد آذربایجان‌غربی برای اجرای دوره‌های آموزشی انتخاب می‌شود که با هدف تربیت نسل خلاق و انقلابی خواهد بود.

رضایی عنوان کرد: از جمله برنامه‌های مرتبط با هفته وحدت دیدار با خانواده شهدای اهل‌سنت و شیعه سر مزار شهدا، اجرای برنامه روایت‌گری در مزار شهدا، دیدار با علمای اهل‌سنت و برگزاری محافل انس با قرآن کریم است که کانون‌های فعال در زمینه برگزاری برنامه‌های این هفته نیز مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha