کمبود منابع مالی بهانه خوبی برای کم‌کاری مسئولان نیست
کد خبر: 4092553
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

کمبود منابع مالی بهانه خوبی برای کم‌کاری مسئولان نیست

فرماندار شوط گفت: کمبود منابع مالی و زیرساختی در شهرستان بهانه خوبی برای کم‌کاری نیست و باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود بخش خصوصی و ظرفیت خیرین و نهادهای انقلابی و جهادی در راستای محرومیت‌زدایی و ارتقای شاخص‌های شهرستان بهره‌مند شویم.

شهروز بابازاده، فرماندار شوط، حجت‌الاسلام محمدرضا جباری، امام‌جمعه شوطبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، شهروز بابازاده، فرماندار شوط 25 مهرماه در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار کرد: تحولات و وقایع اخیر کشور بر همگان مشخص است و فرضیه‌ها و اهداف متفاوتی می‌توان برای دسیسه‌های استکبار جهانی برشمرد و هدف عمده دشمن از طراحی توطئه جدید باز داشتن کشور از پیشرفت است، زمانی که جمهوری اسلامی ایران در حال پشت سرگذاشتن مشکلات اقتصادی و با ورود دائمی ایران به پیمان شانگهای برای اولین بار رشد صادرات ایران در اقلام غیرنفتی از واردات پیشی گرفت.

وی افزود: فعال شدن برای حضور بیشتر در منطقه و جهان، حماسه تاریخی اربعین حسینی  و پیشرفت‌های ایران اسلامی در حوزه‌های دفاعی و فناوری، تلاش‌های دیپلماتیک ایران و مذاکرات فشرده و آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و آمریکا و آزادسازی هفت میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی، اذعان مقامات عالی رتبه آمریکا به ناتوانی اطلاعاتی در مقابل ایران براساس تحقیق دو شرکت، رصد اینترنتی فرماندهی مرکز نیروهای آمریکا در غرب آسیا بیش از پنج سال است که یک کارزار آنلاین را در قالب یک جنگ روانی و رسانه‌ای از طریق پلتفرم‌های دیجیتال علیه ایران هدایت می‌کند.

فرماندار شوط بیان کرد: تمام حوادث باعث شد تا دشمنان ایران اسلامی به قصد انزوای کشور وارد میدان شوند اما در این توطئه هم مثل دسیسه‌های قبلی با شکست مواجه شدند و نقش‌آفرینی هوشمندانه و جدی دستگاه‌های مسئول در راستای آرامش‌بخشی به کشور در مقابله با آشوب‌گران و صیانت از نظم و امنیت عمومی قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: شناخت و تبین توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی از سوی رسانه‌ها و نخبگان بسیار مهم است و مردم ایران اسلامی به ویژه آذربایجان‌غربی، منطقه آزاد ماکو  و شوط توانسته‌اند با بصیرت و زمان‌شناسی و مرزبندی هوشمندانه از اهداف شوم دشمنان برای بحران‌سازی کشور جلوگیری کنند.

بابازاده تصریح کرد: از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی که امنیت پایدار را به همشهریان با حضور به موقع خود مانع وجود و بروز دسیسه‌های دشمنان در منطقه می‌شوند نهایت تقدیر و تشکر را می‌کنم.

 وی گفت: در طول 43 سالی که از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گذشته خدمات خوب و کارهای بزرگی در کشور  و همچنین در سطح شوط انجام شده اما آن‌گونه که درخور مردم شریف شهرستان باشد توسعه‌یافتگی محقق نشده است و باید دید در راستای توسعه این شهرستان چه مسائلی مانع ایجاد کرده است.

فرماندار شوط عنوان کرد: در طول 9 ماه گذشته با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و علیرغم کمبود بودجه‌ها و اینکه تاکنون از اعتبارات 1401 هنوز تخصیصی نداشته‌ایم اما نتایج خوبی به‌دست آمده است و کمبود منابع مالی و زیرساختی در شهرستان بهانه خوبی برای کم‌کاری نیست و باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود بخش خصوصی و ظرفیت خیرین و نهادهای انقلابی و جهادی در راستای محرومیت‌زدایی و ارتقای شاخص‌های شهرستان بهره‌مند شویم.

وی افزود: فعال کردن پروژه‌های نیمه تمام که به رونق شهرستان کمک شایانی می‌کنند و کارهای عمرانی که درحال انجام در سطح شهرستان، نوید خوبی برای مردم و توسعه شهرستان بوده که نمونه بارز آن پروژه گازرسانی روستایی در بخش مرکزی و عملیات گسترده آبرسانی و راه‌سازی در سطح بخش «قره‌قویون» است.

بابازاده اضافه کرد: باید با مدیریت مصرف بهینه هم در حوزه آب کشاورزی تمهیدات لازم اتخاذ شود و برخورد با برداشت‌های غیرمجاز  و غیراصولی از آب‌های زیرزمینی، چاه‌های غیرمجاز و انشعابات غیرمجاز، برنامه‌ریزی منظم و مدون برای اصلاح الگوی کشت و ترویج کشت‌هایی که نیاز به آب کمتری دارند و با آب و خاک و هوای منطقه سازگاری دارند در دستور کار متولیان امر باشد.

حجت‌الاسلام محمدرضا جباری، امام‌جمعه شوط در این جلسه اظهار کرد: مسئولان و مدیران را به اخلاق‌مداری و رعایت اصول اخلاقی توصیه می‌کنم و بر پاسخگویی و تکریم به ارباب رجوع از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید دارم.

وی افزود: باید مردم‌داری سرلوحه کار مسئولان باشد و هم‌کلامی با مردم و شنیدن مشکلات آن‌ها نیز بخشی از مشکلاتشان را حل می‌کند و حضور مسئولان در این مورد باید به‌صورت جدی‌تر و مستمر باشد زیرا پاسخ‌گویی به مطالبات و رسیدگی به مشکلات مردم سبب ایجاد رضایت عمومی می‌شود.

انتهای پیام
captcha