دشمن با شایعه‌سازی به دنبال ایجاد ناامنی است
کد خبر: 4093404
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵

دشمن با شایعه‌سازی به دنبال ایجاد ناامنی است

امام‌جمعه ارومیه گفت: دشمنان همیشه شایعه‌سازی و دروغ‌پردازی کرده و دیگران را به دروغگویی متهم می‌کنند تا اهداف خود را پیش ببرند، بی بی سی و اینترنشنال در فضای جامعه صدا و سیما را به دروغگویی متهم می‌کنند تا در جامعه نا آرامی، اضطراب و استرس ایجاد کنند.

سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه ۲۹ مهر در خطبه‌ امروز نماز جمعه اظهار کرد: وقتی دروغ محور زندگی انسان باشد انسان در زندگی سعادتمند نخواهد شد و به همین سبب دین دروغ را حرام کرده است، اگر مردم، مسئولان و سیاستمداران راستگو باشند اعمال اصلاح می‌شوند چرا که فساد در جامعه از دروغگویی و عدم شفافیت ایجاد می‌شود.

وی افزود: به‌قدری خداوند از دروغ بیزار است که انسان را از گفتن آنچه که در انجام آن ناتوان است نهی می‌کند، انسان اگر نمی‌تواند به وعده‌هایش عمل کند نباید وعده بدهد لذا مسئولی که توان انجام وعده‌هایش را ندارد نباید به مردم وعده بدهد.

امام‌جمعه ارومیه ادامه داد: دروغ و شایعه مهم ترین ابزار و وسیله فریب، شستشوی مغزی و ایجاد الهاب و آشوب در جامعه بوده و کسانی که قصد ناآرام کردن جامعه را دارند از گذشته از این ابزار استفاده کرده‌اند.

وی تصریح کرد: دشمنان همیشه شایعه‌سازی و دروغ‌پردازی کرده و دیگران را به دروغگویی متهم می‌کنند تا اهداف خود را پیش ببرند، بی بی سی و اینترنشنال در فضای جامعه صدا و سیما را به دروغگویی متهم می‌کنند تا در جامعه نا آرامی، اضطراب و استرس ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: آمریکا با دروغ‌سازی در خصوص وجود زرادخانه هسته‌ای در عراق و برج‌های دوقلو، عراق و افغانستان را چندین سال اشغال کرده و به نابودی کشاند.

وی گفت: مستکبران در دنیا با دروغ و شایعه‌سازی جوامع را ملتهب کرده و با ایجاد آشوب به اهداف خود می‌رسند در جریان اخیر که عده‌ای از فتنه گران در کشور آشوب و اغتشاش ایجاد کردند نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مصداق همین دروغ و شایعه‌سازی است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: مستکبران عالم داعیه حقوق بشر و حقوق زن هستند اما برخی از اتفاقات نشان می‌دهد که آنها صداقت ندارند و با دروغ و دروغ‌پردازی می‌خواهند بر دنیا حکومت کنند، دشمنان در جریان فوت یکی از زنان ایرانی دروغ‌هایی علیه پلیس و نظام جمهوری اسلامی ایجاد کردند، کسانی که داعیه حقوق زنان را دارند در مقابل پلیس فرانسه که هشت نفری، دو زن را کتک می‌زنند سکوت کرده و هیچ ادعایی ندارند.

وی عنوان کرد: براساس آمار هزار نفر از زنان آمریکا در یک سال زیر خشونت‌های پلیس آمریکا کشته می‌شوند و فیلم آن در کل دنیای مجازی پخش می‌شود اما خبری از حقوق زنان وجود ندارد، چرا سلبریتی هایی که نسبت به فوت یک زن در ایران واکنش نشان دادند نسبت به جنایات پلیس آمریکا و فرانسه واکنش نشان نمی دهند؟

امام‌جمعه ارومیه گفت: شمنان به دروغ ادعا می‌کنند که در ایران آزادی بیان وجود ندارد اما مردم ایران با آزادی کامل هر چه می‌خواهند می گویند و می نویسند ولی در غرب ساده‌ترین انتقادات سرکوب می‌شود.



انتهای پیام
captcha