جهاد تبیین لازمه خنثی‌سازی توطئه‌هاست
کد خبر: 4093655
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶

جهاد تبیین لازمه خنثی‌سازی توطئه‌هاست

امام‌جمعه چهاربرج گفت: جهاد تبیین در برهه کنونی بسیار ضروری است، چون یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان نظام و اسلام است.

جهاد تبیین لازمه خنثی‌سازی توطئه‌هاستحجت‌الاسلام اصغر جلالی امام‌جمعه چهاربرج در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، به لزوم جهاد تبیین در برهه حساس کنونی تاکید و اظهار کرد: در شرایط فعلی برای اینکه بتوانیم توطئه‌های شوم دشمنان نظام و انقلاب را در حوزه فکری و اعتقادی خنثی کنیم، لازم است، جهاد تبیین را جدی دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال رخنه کردن در افکار، عقاید و باورهای ملت بزرگ کشور ما به‌ویژه نسل جدید هستند، ادامه داد: معاندان و همه کشورهایی که از نظام اسلامی آسیب دیده‌اند، از هر بستری برای شبهه‌افکنی و انتشار اکاذیب استفاده می‌کنند.

امام‌جمعه چهاربرج بر لزوم آغاز جهاد جدی و همه‌جانبه برای تبیین زوایای مختلف انقلاب، لزوم شکل‌گیری آن، ارزش‌ها و اصول آن تاکید کرد و گفت: همه جامعه اعم از دولت، مجلس، ملت، روحانیت، فرهنگیان، صداوسیما، نخبگان و ... باید در این عرصه احساس‌مسئولیت کنند.

جلالی ضمن تاکید بر ضرورت معرفی و شناساندن اسلام واقعی برای نسل جوان و نوجوان، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم اسلام را آن‌طورکه حضرت محمد مصطفی(ص) بنیانگذاری کرد و قرآن را آن‌طورکه بر ضمیر پاک ایشان نازل شد، تبیین کنیم، هرگز بین این دین الهی و مردم شکاف ایجاد نشده و ملت روزبه‌روز در مقابل دشمنان دین و معارضان با خدا مقاوم‌تر می‌شوند.

وی با بیان اینکه بر کسی پوشیده نیست، اسلام اصیل و اسلام ناب محمدی(ص)، ضدتجمل، مخالف با تبعیض، خواهان برقراری عدالت، مدافع محرومان و دشمن توفنده مستکبران عالم است، گفت: روح و حقیقت ذاتی دین را نباید اجازه دهیم، دشمن از مردم بپوشاند.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه بعد از تبیین اسلام واقعی، بررسی جایگاه امامت و رهبری در جامعه‌اسلامی یک موضوع حایز اهمیت به‌شمار می‌رود، گفت: در روایاتی که از ائمه‌معصوم(ع) به ما رسیده، خصوصیات حاکم جامعه اسلامی مواردی نظیر پرهیزگاری، علم، معنویت، خوش‌رویی با مردم، ارتباط با خدا، بصیرت و زمان‌شناسی و… مطرح شده است.

وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه، ولی‌امرمسلمین برخلاف حکام ممالک دیگر واجد همه این‌ ویژگی‌های سازنده و مطرح در روایات است، گفت: پس باید نسل جوان به آن آگاه باشند؛ بنابراین چنانچه بپذیریم، ولایت یک نعمت بی‌بدیل است، که به ملت ایران ارزانی شده است، خواهیم توانست مثل نسل انقلاب روحیه ولایتمداری را در خودمان رشد داده و روزبه‌روز تقویت کنیم.

انتهای پیام
captcha