مدارس از ارکان اصلی توسعه و ترویج فرهنگ نماز
کد خبر: 4094409
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

مدارس از ارکان اصلی توسعه و ترویج فرهنگ نماز

امام جمعه هیدج گفت: آموزش‌وپرورش نقش برجسته‌ای در توسعه و ترویج فرهنگ نماز بر عهده دارد.

ترویج فرهنگ نماز

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام اسدالله زارعی، امام جمعه هیدج، در دیدار با مدیران مدارس این شهر که با موضوع ترویج فرهنگ نماز و قرآن برگزار شد، با ارائه تفسیری از آیه ۹ سوره مبارکه حشر، اظهار کرد: خداوند در این آیه بر دوری از بخل تاکید داشته و افرادی که بخیل نیستند را جزو رستگاران عالم معرفی می‌کند.

وی در ادامه به نقش و جایگاه نماز در زندگی انسان‌ها اشاره کرد و متذکر شد: با توجه به این موضوع باید اهتمام جدی در راستای ترویج فرهنگ نماز در مدارس وجود داشته باشد که در این راستا آموزش و پرورش در توسعه و ترویج این فرهنگ در مدارس نقش برجسته‌ای دارد.

زارعی با بیان اینکه امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: اگر در جلوی در کسی یک چشمه‌ای خارج بشود و از آن چشمه خودش را روزانه پنج بار شست‌وشو بدهد، در بدن این شخص چرک نمی‌ماند، تصریح کرد: بنا بر همین فرمایش اگر انسان در پنج وقت با نماز خواندن روح خودش را بشوید در این روح آلودگی نمانده این روح ناپاک نمی‌شود.

امام جمعه هیدج به نقش خانواده در تربیتی دینی و ترویج فرهنگ نماز نیز اشاره کرد و گفت: معلمان نیز در این زمینه نقش‌آفرین هستند، لذا باید در راستای ترویج فرهنگ نماز به دانش‌آموزان تلاش کرده و با توجه به تأثیرپذیری فراوان قشر کودک و نوجوان الگوهای تربیتی خوبی برای آن‌ها باشند.

انتهای پیام
captcha