دوره تخصصی استعداد‌های قرآنی در بوشهر برگزار می‌شود
کد خبر: 4094483
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰

دوره تخصصی استعداد‌های قرآنی در بوشهر برگزار می‌شود

دور دوم دوره تخصصی استعداد‌های قرآنی استان بوشهر با همکاری مؤسسه قرآن و عترت بینات بوشهر و اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، ۵ آبان ماه در مؤسسه قرآنی بینات بوشهر آغاز خواهد شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه تلاوت، جواد احمدی منفرد، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: دور دوم دوره تخصصی استعداد‌های قرآنی استان بوشهر با همکاری مؤسسه قرآن و عترت بینات بوشهر و اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، پنجشنبه ۵ آبان‌ماه در مؤسسه قرآنی بینات بوشهر آغاز خواهد شد.

وی افزود: اولین دوره تخصصی پرورش استعداد‌های درخشان قرآنی با رویکرد آموزش تلاوت‌های تقلیدی در سال ۹۵ به جهت تقویت بنیه صوت و لحن و تجوید و آماده‌سازی مستعدین در حوزه قرائت قرآن کریم در استان برگزار شد.

احمدی منفرد در ادامه اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر طی این مدت ۵ ساله آموزش، از آموزش‌های تخصصی صوت و لحن و تجوید بهره‌مند شده‌اند و از وجود این افراد در قالب کاروان‌های قرآنی و محافل قرآنی در ایام مناسبتی هفته وحدت، دهه فجر و … استفاده می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: پس از طی مراحل اولیه و آزمون‌های مربوطه، استعداد‌های قرآنی وارد مرحله دوم یعنی مرحله قرائت تطبیقی می‌شوند که در این مرحله بر اساس آموخته‌های قبلی خود طی سالیان گذشته در دوره، قادر به ارائه تلاوت مطلوب و اصولی بر اساس رعایت مقامات و الحان خواهند بود.

وی ادامه داد: مرحله دوم این دوره از آموزش‌ها یعنی تلاوت‌های تطبیقی نیز از سال ۹۸ با حضور استعداد‌هایی که دوره قرائت تقلیدی را گذرانده بودند آغاز شد و تاکنون چهار نفر از استعداد‌های قرآنی برتر در رشته قرائت تطبیقی تاکنون موفق به کسب گواهینامه سطح ۶ قرائت تخصصی قرآن کریم از سازمان دارالقرآن الکریم کشور شده‌اند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: تعداد ۳۰ نفر از بهترین‌ها، در رده سنی ۹ تا ۱۸ سال پسران، در رشته قرائت و تلاوت‌های تقلیدی شناسائی شده‌اند که در این دوره حضور خواهند داشت. عبدالله محبوبی و عباس هاشمی از مدرسان و اساتید این دوره قرآنی است.

انتهای پیام
captcha